کد خبر: ۲۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 28 April 2015

نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدیریت جهادی کلید موفقیت نظام برای فائق آمدن بر مشکلات است

به گزارش  خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آیت الله حسن عالمی در جلسه کارگروه کشاورزی سازمان بر رعایت تقوا و پرهیزکاری و اخلاق در حوزه کاری تاکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری در حرم رضوی که دارای پیام و رهنمود اساسی است بر امت اسلامی به خصوص آنهایی که در بدنه دولت خدمت می کنند تحقق موضوع همدلی و همزبانی که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد باید به نوعی لبیک گفتن به مقام معظم رهبری  و شعار رهبر انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه معظم له چند سالی است مسئله مدیریت جهادی را مطرح می کنند و امسال هم مدیریت جهادی را مطرح کردند افزود: مدیریت جهادی کلید موفقیعت نظام است و برای فائق آمدن بر مشکلات و تنها راه غلبه بر آن ، مدیریت جهادی است و مدیریت جهادی وقتی اعمال می شود  که از نیروی انسانی و سرمایه و اعتبارات با تمام ظرفیت و کارآمدی که در اختیار بخش کشاورزی است استفاده شود.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه تولید یک محصول سالم و کافی برای مردم یک وظیفه بسیار سنگین جهاد کشاورزی است افزود: تولید کردن یک محصول ناسالم جفا بر مصرف کننده و تاراج سلامتی مردم است و اینکار هم تبعات الهی و حقوقی دارد اگر محصول ناسالم تولید و در اختیار کسی قرارگیرد و او مریض شود در خسارت او شریک است و اگر مرگ بر او تحمیل شود ضامن آن است و مسئول است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پهنه بندی کردن روستاها در آذربایجان شرقی یک کار جهادی و ایده آل است که شروع شده افزود: باید نتایج اجرای طرح را در سطح وزارتخانه مطرح کنید تا همه استانها از نتایج آن بهره مند شوند کسی که می خواهد کار کند باید در مزرعه و دامداری باشد والا در پشت میز نشستن کارها پیش نخواهد رفت و هیچ اتفاقی نمی افتد و چگونه از آب وخاک و سایر نهاده ها باید استفاده بهینه انجام گیرد و آنجاست که اتفاقات خیر می افتد و آنجا است که کشور سود می برد و ما به وظیفه ملی و انقلابی خود عمل کرده ایم.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه مطلب مهم دیگر بحث اخلاق در حوزه کاری است ادامه داد: از فرمایشات امام علی(ع) راجع به مدیر و کسی که بخشی از کارهای جامعه به او واگذار شده است و می خواهد کار مردم را سامان بدهد اینگونه آمده است که مدیر باید اهل تقوا و پرهیزکار باشد آدم اهل تقوی و پرهیزکار، کار و تلاش اش به نتیجه می رسد به طاعت خداوند اهتمام داشته باشد معارف قرآنی را سر لوحه خود قرار دهد و این در حقیقت چاره منحصری است که اگر انسان می خواهد نجات پیدا کند اگر کسی این معیارها را برای مدیریت عمل کرد تنها راه سعادت این است.

وی ادامه داد: شقاوت و بدبختی  وقتی است که انسان فرائض و سنت ها را کنار بگذارد حضرت می فرمایند شما به یاری خدا بشتابید به قلبتان به دستتان به زبانتان یعنی عمل به فرمان خدا بکنید. نصیحت دیگر حضرت تنظیم بین خود و بندگان خدا ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یعنی خادم بودن برای مردم همیشه به قلب و دل، لذا می فرمایند باید برای مردم خیرخواه باشی و خدمت کنی باید مردم از اینها ملاطفت ، مهربانی ، نرمی و نرمش ببینند.

نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی افزود: مدیر وقتی به جایی رسید غرور و خودپسندی او را تباه نکند  جایگاه و پست سبب غرور انسان نشود و به رخ دیگران نکشد اصلاً بزرگی از آن خداست خدا بر هیچکس نیازی ندارد اما ما که در همه جا به خداوند عالم نیاز داریم غرور بر ما جایز نیست اینطور نباشد که وقتی به پستی رسیدیم از فرصت به دست آمده سوء استفاده کنیم نباید مثل درنده ای که طعمه ای گیرش آمده و مردم را طعمه قرار دهیم مثل درنده مضر به مردم نباشیم آنهارا آزار ندهیم . امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می فرمایند : « مردم دو قسمت اند یا برادر دینی تو هستند یا مثل تو انسان هستند».

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه در ماه رجب ، رحمت الهی مثل بارش باران بر بندگان خودش در حال بارش است افزود: خودتان را در معرض  اثابت قطرات باران قرار دهید از نمازها،دعاها و نافله ها ، اعتکاف و از اعمال مستحب و روزه گرفتن و از دیگر مناسبتهای  فراوان این ماه باید استفاده شود وقتی آدم از هوای بسته خارج می شود و در معرض هوای لطیف قرار می گیرد  ماه رجب این چنین تحول در او به وجود می آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار