معاون وزیر ورئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین آمار تلفات سیلاب اخیر استان مازندران (11 و 12 شهریور) را 5 تن اعلام کرد و گفت: متاسفانه این افراد در پی بارش باران و وقوع سیلاب و آبگرفتگی جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۹۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 03 September 2016
اسماعیل نجار با تشریح گزارش حادثه اخیر سیلاب مازندران درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: یک نفردر شهرستان قائمشهرو سه نفر دراستان گلستان ( روستای آق لر– کلاله) در کانال آب سقوط کرده و جان خود را از دست دادند. همچنین یک تن هم در استان گلستان (آزادشهر) براثر برخورد با صاعقه جان باخته است.
 
رئیس سازمان بحران کشور اظهار کرد: خوشبختانه خسارات قابل توجهی به زیر ساختهای آسیب پذیراین منطقه وارد نشده و تنها آسیبهایی جزیی به اراضی کشاورزی، اماکن مسکونی، تاسیسات زیربنایی، شبکه های آبرسانی، شهری و روستایی وارد آمده است.
نجار ادامه داد: تعیین میزان خسارت مالی وارده توسط نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی در حال بررسی است.
معاون وزیر کشور گفت: بدنبال ورود سامانه بارشی به کشور ازتاریخ 11شهریور جاری و صدور اطلاعیه ها و اخطاریه ها از سازمان هواشناسی کشور، بلافاصله مدیریت سیلاب در دستور کار قرار گرفت و اخطاریه و هشدارهای لازم به مدیران بحران استان های گلستان، مازندران، سمنان و گیلان ابلاغ شد.
 
وی ادامه داد: همچنین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان وشهرستانهای مازندران به ریاست استانداران و فرمانداران ابلاغ وبرگزار شد و تمهیدات مناسب جهت آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ گردید.
 
معاون وزیر کشور تصریح کرد: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران هم با حضور استاندارو نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانهای آمل و بابل به ریاست فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شد و یگانهای نظامی، سازمان های امدادی و دستگاههایی اجرایی ذیربط بطور کامل در صحنه حاضر و مشغول ارائه خدمات اضطراری به آسیب دیدگان شدند.
نجار گفت: قرار شد تا صدا وسیما با انعکاس اخبارها و اطلاعیه صادره از سوی سازمان مدیریت بحران و استانها، جهت آگاه سازی مردم مناطق تحت تاثیر این سامانه به ویژه کشاورزان، دامداران ، مناطق حادثه خیز و سایر ساکنین مناطق تحت تاثیر، بصورت لحظه ای و فوری اقدام کند که انجام این دستورالعمل منجر به حضور سریع نیروهای امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس، راهداریها،پلیس راهور، نیروهای نظامی و عوامل اجرایی این سازمان در استانها و شهرستانها در مناطق تحت تاثیر شد.
معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به اقدامات استان های تحت تاثیر نیز گفت: طی مدت یاد شده، استانهای تحت تاثیرهم مرتبا اطلاعیه ها واخطاریه ها را به فرمانداریها وشهرداریها ارسال می کردند. همچنین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستانهای تحت تاثیر برگزار شد.
 
وی افزود: آخرین وضعیت راههای مواصلاتی نیز توسط این استان ها رصد شده و هماهنگی با دستگاهها وکارگروههای استانی بمنظور انجام عملیات امداد و نجات به آسیب دیدگان از جمله هلال احمر،نیروهای نظامی،ادارات گاز،مخابرات،آب وفاضلاب انجام گرفته است.
نجار، ارتباط با رئیس سازمان، معاونت آمادگی ومقابله و مرکز اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران و ارائه گزارش حادثه واقدامات صورت گرفته را از دیگر اقدامات استان های تحت تاثیر برشمرد.
سیلابی همزمان با تند بادی با 130 کیلومتر بر ساعت روز پنج شنبه (11 شهریور) در استان مازندران بوقوع پیوست و خسارات مالی و جانی را در این استان وارد آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار