رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری آماده استقبال از ماه مهر می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 03 September 2016
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری آماده استقبال از ماه مهر می‌شود.

به گزارش ایسنا، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان، با اشاره به موضوع بررسی تفاهم‌نامه مدیریت بحران شهرداری با یونسکو اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح پایش شهری در راستای آموزش شهروندی به منظور ایجاد آمادگی در سوانح و بلایای طبیعی و محیطی ارائه شده، می‌توان از آن در کاهش اثرات مخاطرات بلایا و سوانح بهره‌مند شد.

وی افزود: این طرح به منظور اثرگذاری بیشتر در مخاطب، به دانش‌آموزان سال ششم ابتدایی آموزش داده می‌شود و روش‌های آمادگی و مقابله با خطرات طبیعی مثل زلزله و سوانح محیطی مانند عبور از مجاورت یک ساختمان فرسوده که امکان ریزش و آسیب دارد، در سرفصل‌های آموزشی قرار می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ارسال طرح مذکور توسط شهرداری به کمیسیون ملی یونسکو در ایران تصریح کرد: خوشبختانه طرح مورد استقبال واقع شده و مقرر شده تا تفاهمی بین شهرداری همدان و یونسکو بر مبنای تدوین محتوای عمیق و کارشناسی شده منطبق بر استانداردهای بین‌المللی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: از طرفی پژوهشکده حوادث و سوانح طبیعی نیز که خود وزنه‌ای علمی محسوب می‌شود، در این تفاهم‌نامه برای تهیه محتوای آموزشی، اعلام آمادگی و مشارکت کرده است.

گردان ضمن تأکید بر ثمرات این تفاهم برای شهرداری همدان عنوان کرد: در نمایشگاه راه ابریشم که به‌زودی برگزار می‌شود، می‌توان این موضوع را به عنوان یک امتیاز در بین شهرداران سایر شهرهای راه ابریشم با این ویژگی که شهر همدان، نخستین شهری است که چنین تفاهم‌نامه‌ای با این مضمون امضا کرده است، مطرح کرد.

شهرداری پرشورتر از سال‌های گذشته، آماده استقبال از ماه مهر می‌شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان در بررسی دستور کار دوم این کمیسیون مبنی بر بررسی آمادگی شهرداری در استقبال از ماه مهر بیان کرد: در ابتدای مهرماه شور و هیجان برای مردم و فرزندانشان وجود دارد و ما باید با استقبالی مناسب و شایسته در این شور سهیم باشیم. 

وی ضمن تأکید بر شستشوی معابر و تخلیه جوی‌های آب، بر لزوم ارائه هرچه بهتر خدمات شهری اشاره و تبیین کرد: نظافت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از جمله مسائلی است که مدیریت شهری باید در برنامه‌های استقبال از ماه مهر مدنظر قرار دهد.

گردان با بیان اینکه ایمن سازی معابر مجاور مدارس تا قبل از مهرماه باید انجام شود، گفت: بهتر آن است که این ایمن‌سازی با مصالحی که ماندگاری و کیفیت بیشتری دارند، صورت گیرد و برای افزایش ایمنی دانش‌آموزان هماهنگی لازم با پلیس راهور پیگیری شود.

وی در ادامه به وضعیت آبیاری فضای سبز سطح شهر انتقاد و اظهار کرد: مدیریت شهری باید نظارت بر این موضوع را افزایش دهد چراکه عدم دقت در آبیاری فضاهای سبز، علاوه بر هدر رفت آب و تشنه ماندن گیاهان مزبور موجب لغزندگی معابر نیز می‌شود که این خود از عوامل خطرساز معابر خواهد بود.

این مقام مسئول ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت پارک‌بان‌های سطح شهر گفت: پوشش نامناسب برخی از این افراد و موارد معدودی که دریافت حق پارک را مضاعف بر نرخ مصوب می‌دانند و مسائل دیگری از این دست همه بیانگر وضعیت نامناسب پارک‌بان‌هاست که تقاضا داریم هرچه سریع‌تر با نصب دستگاه پارکومتر یا تدبیری مشابه این وضع ساماندهی و جایگزینی مناسب بر شرایط فعلی شود.

روز اول مهرماه، استفاده از اتوبوس برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به تشریح برخی از اقدامات شهرداری در روز نخست مهرماه اشاره و اظهار کرد: روز اول مهرماه، استفاده از اتوبوس برای دانشجویان و دانش‌آموزان رایگان است.

وی در ادامه با اشاره به مدرسه‌ای که برای آموزش در زمینه پسماند انتخاب شده بود، یادآور شد: عملکرد مدیریت شهری در این مدرسه در بحث آموزش‌های پسماند بسیار مطلوب و موثر بوده است اما پرداختن به دو نکته در این مدرسه ضرورت دارد؛ نخست آنکه چون همکاری این مدرسه با مدیریت شهری در آموزش پسماند موثر بوده، شهرداری می‌تواند در لکه‌گیری محوطه این مدرسه به آنها کمک کند و موضوع بعد اقدام اثرگذار دانش آموزان این مدرسه در کاشت نمادین گل‌های کاغذی در باغچه مدرسه بود که بازهم شهرداری در این موضوع می‌تواند به کاشت گل در باغچه مدرسه کمک کند.

موفقیت شهرداری همدان در حذف بلیت کاغذی

گردان در بخش دیگری از این جلسه، عملکرد مدیریت شهری را در حذف بلیت کاغذی و جایگزینی کارت بلیت اتوبوس مثبت ارزیابی کرد و افزود: شهرداری همدان حتی زودتر از شهرداری تهران توانست در حذف بلیت کاغذی گام بردارد و این از توفیقات چشمگیر سازمان اتوبوسرانی و مجموعه مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: بازسازی اتوبوس‌ها از جمله دیگر اقدامات مثبت سازمان اتوبوسرانی است که اثر آن در سطح شهر مشهود است و لازم است تا آغاز مهر نسبت به تعویض بنرهای پشت کلیه اتوبوس‌ها نیز همت گمارد تا اتوبوس‌ها با چهره شاداب‌تری در آن موعد وارد ناوگان حمل و نقل شهری شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از سازمان تاکسیرانی درخواست کرد، هرچه زودتر نسبت به نصب دستگاه pos در تاکسی‌ها اقدام کند که حتی‌الامکان تا پایان سال، پرداخت کرایه تاکسی هم الکترونیکی شود.

وی همچنین یادآوری کرد: دریچه‌های سازمان فاضلاب و شرکت گاز باید تا پیش از آغاز فصل پاییز هم سطح خیابان‌ها شوند تا در تردد خودروها در مهرماه مشکل ساز نشوند.

روان‌سازی ترافیک شهر در ابتدای مهرماه مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه ضمن اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز اظهار کرد: باتوجه به ترافیک سطح شهر در آغاز سالتحصیلی جدید، مدیریت شهری باید روان‌سازی ترافیک شهر را در این ایام مورد توجه قرار دهد تا آغاز سالتحصیلی جدید در مدارس، رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

حمیدرضا طبی‌مسرور عنوان کرد: در این راستا لازم است شهرداری نسبت به ایجاد هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش اقدام کند تا هم تعاملی دو سویه در این رابطه شکل بگیرد و هم بازتاب اقدامات ملموس‌تر باشد.

وی لزوم توجه به سقف تعداد دانش‌آموزان در سرویس مدارس را از جمله ضروریات مورد توجه برشمرد و افزود: سازمان تاکسیرانی باید این موضوع را با حساسیت پیگیری کند.

وی در ادامه از وجود نور زیاد دز نورافکن‌های پارک مردم انتقاد و عنوان کرد: لزومی ندارد این نورافکن‌ها با شدت و قدرت تا صبح روشن باشند چرا که در تمام دنیا مرسوم است نورپردازی پارک‌ها از نیمه شب کم‌سو یا خاموش می‌شود بنابراین مدیریت شهری باید در جهت کاهش هزینه‌های سنگین برق این نورافکن‌ها، در ساعاتی از شب نسبت به کاهش نور آنها اقدام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین به بررسی پیامدهای ترافیکی دوربرگردان سعیدیه تا قبل از آغاز فصل پاییز تأکید و تصریح کرد: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری می‌تواند پس از بررسی شرایط ترافیکی این منطقه، در صورت لزوم برای بازگشایی دوربرگردان دوم اقدام کند.

طبی‌مسرور با اشاره به معضل عدم همکاری برخی از شهروندان در نصب جایگاه ایستگاه اتوبوس جلوی ملک آنها گفت: اغلب ایستگاه‌های اتوبوس جلو ملک افراد قرار گرفته و اگر کسی به علت مجاورت ملک خود با ایستگاه اتوبوس بخواهد از نصب جایگاه و سایه‌بان ممانعت کند آسایش شهروندان را تحت تاثیر قرار داده و سازمان اتوبوسرانی نباید در قبال این موضوع کوتاهی کند چرا که آسایش عموم افراد جامعه اجل بر منافع یک فرد است.

وی در پایان بر کاشت گونه‌های جدید گیاهی در فضاهای سبز شهری تا قبل از آغاز فصل پاییز تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار