کد خبر: ۲۸۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 03 September 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس مجمع نمایندگان یزد در جمع مدیران استانی گفت: این دولت به‌رغم همه تنگناهای مالی و فشارهای داخلی و خارجی؛ سایه تهدید را از سر کشور برداشت و آرامش و امید را تقویت کرد و توانست کشور را به مدار تدبیر و عقلانیت برگرداند.
  «محمدرضا تابش» تصریح کرد: خوشبختانه دولت سعی کرده از آنچه به زعم خود و نظر بسیاری از کارشناسان، منطبق بر تدبر و تعقل است عدول نکند و در سخت ترین شرایط از کارهای سطحی و عوام فریبانه بپرهیزد. البته مشکلات و نقدهایی نیز متوجه دولت یازدهم است که باید برای رفع آن اقدام کند. وی همچنین هدف از برگزاری جلسه با مدیران اجرایی و نظارتی را هم اندیشی و درک متقابل مسئولان از مسائل و مشکلات استان و پیگیری موارد براساس اولویت‌ها ذکر کرد.
تابش استفاده از اختیارات دستگاه‌های اجرایی برای بهبود هویت شهری یزد، ساماندهی مسکن شهری و بافت‌های تاریخی و تمرکز بر احداث آزادراه‌ها در استان، برقراری پروازهای خارجی، تاسیس شرکت حمل‌ونقل هوایی در استان، تکمیل مجتمع‌های بین راهی اولویت‌دار، ورود به بحث مسکن‌های ارزان و مسکن کارگری را از مواردی برشمرد که باید با کمک مسئولان استان و پیگیری از طریق وزارتخانه‌های مربوطه انجام پذیرد.

آسیب تغییر قانون مالیات
رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان این‌که قانون توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده در حال تغییر است، گفت: استان‌های صنعتی و معدنی همچون یزد بیشترین آسیب را از این ناحیه می‌بینند که لازم است مسئولان استان و مدیران ذی‌ربط با بررسی کامل، پیشنهادات کارشناسی خود را به مجمع نمایندگان ارائه دهند تا استان در این زمینه کمترین چالش را داشته باشد. وی همچنین با تاکید بر هزینه‌کرد عوارض واحدهای صنعتی مستقر در استان گفت: واحدهای تولیدی و صنایع از منابع خدادادی منطقه بهره می‌برند و مشکلاتی نیز در زمینه آب و محیط زیست ایجاد می‌کنند باید در پروژه‌های رفاهی و عمران شهری مشارکت گسترده داشته باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌ها به خصوص در بخش آی‌تی و افزایش سرعت اینترنت در استان، خواستار مشخص شدن پتانسیل حوزه‌های انتخابیه برای توسعه واحدهای تولیدی سبز و بنگاه‌های زودبازده اقتصادی شد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در این جلسه با اشاره به سرمایه گذاری‌های کلان صورت گرفته در استان گفت: باید مسئولان استان ارزیابی دقیقی از میزان این سرمایه گذاری‌ها داشته باشند.

حرف زدن دردی از مردم دوا نمی‌کند
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس نیز در این جلسه با بیان این‌که گفتن مشکلات دردی را دوا نمی‌کند، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود مدیران دستگاه‌های اجرایی، شاخص و نموداری از وضعیت حوزه مسئولیت خود از گذشته تا به الان را همراه با مشکلات و راهکارهای لازم ارائه دهند و با بررسی ضعف‌های قانونی در حوزه تحت مسئولیت خود، نمایندگان را برای انجام بهتر قانونگذاری یاری دهند.
«محمدرضا صباغیان» با اشاره به مشکلات اعتباری دولت در سال‌های اخیر گفت: ورود بخش خصوصی می‌تواند اتمام پروژه‌های نیمه تمام را سرعت بخشد.
وی خواستار رفع مشکلاتی همچون عدم امکان واگذاری تلفن ثابت در برخی مناطق استان، عدم انجام کار در زمین‌های تملک شده برای بهره برداری و ضابطه مند شدن اخذ هزینه انشعاب و هزینه مصرف گاز شد. این مسئول همچنین بر کمک و همراهی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان تاکید کرد.

اقدامات عمرانی خارج از طرح
نماینده مردم میبد و تفت با تاکید بر تلاش برنامه ریزی شده مسئولان در پیگیری مشکلات گفت: یکی از موضوعات در روستاها بحث تهیه و اجرای طرح ‌هادی روستایی است. گاه اقدامات عمرانی روستاها خارج از طرح‌های ‌هادی صورت می‌گیرد که لازم است از این مسئله جلوگیری شود.
«کمال دهقانی فیروزآبادی» همچنین در‌خصوص مشکلات فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد گفت: در بسیاری فرودگاه‌های کشور شاهد اقدامات عمرانی و احداث ترمینال و بهبود تجهیزات هستیم؛ به نظر می‌رسد در این زمینه فرودگاه شهید صدوقی عقب افتاده است که امیدوارم با پیگیری‌های انجام گرفته، این خلأ برطرف شود. وی با مهم دانستن اجرای طرح آمایش سرزمین گفت: باید بررسی شود که استان یزد در بحث اجرای طرح آمایش سرزمین در کجا قرار دارد و آیا توانسته از مزیت‌های نسبی خود استفاده کند. دهقانی فیروزآبادی به صنعتی بودن استان یزد اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در صادرات کالاهای تولید شده در یزد موفقیت مستمری به دست نیاورده‌ایم و این می‌تواند به دلایل مختلف از جمله نبود برندسازی،کیفیت پایین محصولات و نبود تمرکز بر بازارهای هدف باشد. وی همچنین بر حفظ و توجه بیشتر به مباحث محیط زیست و اعمال موارد قانونی در این زمینه تاکید کرد.

استفاده از قابلیت‌های استان
نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با بیان این‌که رابطه و تعامل بنیاد مسکن و دهیاری‌ها مبهم و گاه با تداخل است، عنوان کرد: در روستاها باید مبنای کار و انجام هر هزینه‌ای براساس طرح‌ هادی صورت گیرد و قبل از تدوین و طراحی این طرح‌ها، به خوبی نیازها و مشکلات روستا بررسی شود تا طرح‌های ‌هادی روستایی از کیفیت و اثربخشی مطلوبی برخوردار شوند. «سید ابوالفضل موسوی بیوکی» همچنین اظهار کرد: هر چند در استان چالش‌های اساسی همچون کمبود آب داریم ولی با توجه به موقعیت و منابع خدادادی، دارای قابلیت‌های بسیاری نیز هستیم که باید با ابزار مدیریتی از آن حداکثر استفاده را ببریم.

برنامه‌های در دست بررسی استان
ارائه اهداف پنج گانه و برنامه‌های راه و شهرسازی استان در بحث اقتصاد مقاومتی، پیگیری پروژه‌های مهم استان از جمله آزادراه شمال-جنوب و شرق-غرب استان، طراحی قطاربین شهری عقدا-مهریز، تلاش برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های راهسازی، اهمیت راه آهن یزد با 30 درصد بارگیری کشور و مدیریت و جابه‌جایی 13هزار مسافر در روز از موارد ذکر شده از سوی مدیران استان در نشست با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بوده است.
از دیگر موارد مطرح شده می‌توان به پیگیری و تکمیل دوخطه شدن بافق-زرین، دوخطه نمودن بافق-چادرملو-اردکان، طراحی و انجام مقدمات لازم برای احداث برج جدید مراقبت و باند دوم فرودگاه یزد، نصب 53‌دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان، کاهش 5 درصدی تلفات جاده‌ای استان در سال گذشته، مطالعه یا اجرای طرح برای تمام روستاهای استان، صدور 5‌هزار جلد سند برای روستاهای استان، ناتوانی بنیاد مسکن در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن روستایی و... اشاره کرد.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار