رئیس دانشگاه زابل گفت: دانشگاه ها به عنوان واحدی علمی و جهانی همیشه باید در فکر گسترش مرزهای علمی باشند و ما نیز در این دانشگاه علاوه بر رعایت این موضوع برآنیم تا بر طبق رسالتی که برعهده داریم برای رفع مشکلات مردم در منطقه سیستان تمام تلاش خود را انجام دهیم.
کد خبر: ۲۸۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 01 September 2016

دکترموسی بهلولی با اعلام خبر انتخاب یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل برای دومین باربه عنوان یکی از 100 نفر سرآمد علمی کشور، افزود: کسب این عنوان و چاپ مقالات دکتر خواجه در معتبرترین نشریات دنیا باعث افتخار ما به این عضو هیأت علمیست و این امر نشان دهنده تلاشهای بی وقفه در این زمینه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پیش از این پژوهشگران و اساتید ما در دانشگاه زابل برای انجام پژوهش هایشان شاید برای تأمین قطعه ای کوچک منتظر تأمین اعتبار و سیرمراحل پیچیده اداری می شدند که خود این امر از لحاظ روانی در روند پژوهش تأثیری خوب نمی گذاشت، افزود: یکی از مهمترین کارهای ما در این بخش بر قراری پژوهانه بود که تأثیر بسیار خوبی در روند پژوهش و سرعت عمل در کارهای پژوهشی داده است.

وی با بیان اینکه سه عامل در موفقیت ما در مباحث پژوهشی در دانشگاه زابل نقش داشته، این عوامل را شامل، عضویت دانشگاه در 20 پایگاه معتبر داده جهانی، برقراری پژوهانه و تشویق و تجلیل ازپژوهشگران این دانشگاه، دانست . افزود: سال گذشته رتبه پژوهشی ما در بین دانشگاه های کشور 127 بوده که با توجه به ارائه مقالات متعدد و معتبر علمی، این رتبه اکنون به 18 پله بالاتر یعنی به رتبه 109 ارتقاء یافته است.

رئیس دانشگاه زابل در ادامه افزود: در بخش دیپلماسی علمی نیز این دانشگاه در سال جاری مقام دوم را در کشور به خود اختصاص داده است که خود این موضوع برای مااز اهمیت بالایی برخورداراست.

موسی بهلولی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های ما برای دانشگاه زابل بحث جهانی کردن دانشگاه می باشد، لازمه تحقق یافتن این امر را، تلاش مضاعف تمامی پرسنل و همچنین اعضای هیأت علمی دانست و تصریح کرد: دانشگاه زمانی می تواند راه تعالی را بدرستی بپیماید که از بدنه ای توانمند و نیروهایی زبده و اساتیدی مجرب برخوردار باشد و در این راه از کارهای علمی و پژوهشی، ارائه مقالات تأثیرگذار و کاربردی فروگذار نکند که به حمدلله در دانشگاه زابل تمامی تلاش ما برای تحقق این امر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در حوزه آموزش، رفتن به حوزه های نوین دانش و ورود به حوزه میان رشته ای و فرا رشته ای می باشد، این امر را فرصتی مناسب برای عبور از مرزهای سنتی رشته‌های گوناگون برای رسیدن به نتیجهٔ مطلوب ذکر کرد و ازپذیرش دانشجو در رشته بیوانفورماتیک در مقطع کارشناسی ارشد از مهرماه جاری خبر داد و افزود: دانشگاه زابل رشته های دیگری از جمله هیدروانفورماتیک و دیگر رشته ها متناسب با نیازهای منطقه سیستان به وزارت علوم و تحقیقات پیشنهاد داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار