کد خبر: ۲۸۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 31 August 2016


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه این دانشگاه نگرش عملی دارد، گفت: ۷۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های جامع علمی کاربردی استان البرز مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صاحب سادات حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که عصر چهارشنبه در جهاددانشگاهی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تا کنون ۷۳۴ رشته تحصیلی در دانشگاه های جامع علمی کاربردی استان البرز وجود دارد، اظهار کرد: ۲۸۴ رشته کاردانی و ۱۴۰ رشته کارشناسی در دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۵ رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های جامع علمی کاربردی استان، افزود: ۲۹ هزار و ۵۰۰ فارق التحصیل دانشگاهی مجموع آمار این بخش در دانشگاه های علمی کاربردی استان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز خاطرنشان کرد: ۱۸ محصول تولیدی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه های علمی کاربردی تجاری سازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۱۸۷ دانشجو در دانشگاه های مذکور مشغول تحصیل هستند.

وی با اعلام اینکه ۳۴ مرکز آموزشی در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: مجموع تعداد مدرسین در دانشگاه ها علمی کاربردی البرز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وجود ۵۸ رشته کارشناسی در دانشگاه های علمی و کاربردی البرز

سادات حسینی با اعلام اینکه ۱۱ هزار و ۳۹۰ دانشجو در گروه تحصیلی صنعت، ۵ هزار و ۵۳۱ نفر در گروه فرهنگ و هنر و هزار و هزار و ۲۲۱ دانشجو در بخش کشاورزی مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۱۱ هزار و ۶۵ دانشجو در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی در استان البرز تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز بیان کرد: ثبت نام دوره کاردانی از هفتم شهریور آغاز و تا سیزدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مرکز جهاددانشگاهی از هزار و ۷۰۰ دانشجو و ۱۵۰ مدرس برخوردار است، گفت: این مجموعه ۱۲ کد رشته نیز دارا است.

سادات حسینی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر ماه ۱۴ هزار و ۷۳۵ نفر است، گفت: این عدد در بهمن ماه به بیش از ۵ هزار نفر می رسد.

وی تصریح کرد: ۸۵ رشته در مقطع کارشناسی وجود دارد، بخش عظیمی از دانشگاه های جامع علمی کاربردی بومی و برای افراد محلی است.

حذف ۳۳ درصد رشته های قدیمی در دانشگاه علمی و کاربردی البرز

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد در مقطع کارشناسی جذب رشته جدید صورت گرفته و ۳۳ درصد از رشته های قدیمی حذف شده چرا که مورد نیاز استان البرز نبوده است.

سادات حسینی با اعلام اینکه ۷۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های جامع علمی کاربردی استان البرز مشغول به کار هستند، گفت: در بخش و رشته های مختلف جذب دانشجو صورت می گیرد.

وی گفت: سال گذشته ۴۷۰ طرح پایان یافته در هفته پژوهش بدون استفاده از بودجه و اعتبارات دولتی ارائه شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، نگرش عملی دارد، اظهار کرد: در استان البرز ۵ رشته کارشناسی ارشد وجود دارد، امید است افزایش این رشته ها را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار