رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه حرکت خوبی در راستای کاهش نرخ تسهیلات مسکن شده است، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن اثر مستقیمی بر خروج از رکود دارد.
کد خبر: ۲۸۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 30 August 2016
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه حرکت خوبی در راستای کاهش نرخ تسهیلات مسکن شده است، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن اثر مستقیمی بر خروج از رکود دارد.

به گزارش ایسنا، شاپور قلیچ‌خانی، اظهارکرد: تداوم هرچه بیشتر این طرح در کنار کاهش نرخ سود سپرده‌ها باعث خروج سرمایه‌ها و ایجاد کار و تولید بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن قدم مثبتی است، تصریح کرد: اگر زمان بازپرداخت این تسهیلات کمتر از 30 سال نباشد خریدار قادر به پرداخت اقساط خواهد شد که قطعا خریداران مسکن تکان خواهند خورد.

وی با بیان اینکه حرکات خوبی در زمینه مسکن شروع شده است، گفت: در هفته گذشته جنب و جوش‌هایی در سطح همدان دیده شده ولی در تهران بیشتر بوده است.

 بانکها دستورالعمل کاهش نرخ سود سپرده را دور می‌زنند

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها دستورالعمل کاهش نرخ سپرده را دور می‌زنند، تأکید کرد: بانکها دستورالعمل‌های رسیده در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده ها را عملی کنند.

قلیچ‌خانی باتأکید بر اینکه رکود مسکن در همدان بیش از شهرهای دیگر ملموس است، خاطرنشان کرد: در استان همدان به دلیل اینکه بخش صنعت قوی نیست و بیشتر فعالیت‌های شغلی مرتبط با مسکن است، رکود در این استان بیشتر از سایر نقاط ملموس است.

خریداران مسکن منتظر کاهش قیمت نباشند

وی به دلیل عقب نشینی متقاضیان مسکن اشاره کرد و گفت: متقاضیان در انتظار کاهش قیمت مسکن هستند در حالیکه این موضوع به ضرر آنها است چرا که قیمت مسکن در حال حاضر به کف رسیده و بیش از این کاهش نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال وضعیت بازار مسکن بهتر خواهد شد و رونق دوباره شکل می‌گیرد به متقاضیان مسکن پیشنهاد داد هرچه سریعتر برای خررید مسکن اقدام کنند.

تداوم رکود به ضرر جامعه خواهد بود

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه دولت انتخابات سال آینده را در پیش خواهد داشت تیم اقتصادی دولت باید توجه بیشتری به بخش مسکن داشته باشد گرچه این توجه به ظاهر باشد!

قلیچ‌خانی با تأکید براینکه تداوم رکود به ضرر جامعه خواهد بود، ادامه داد: رکود به بسیاری از فعالان و کارآفرینان ضربه زده و خانه نشین کرده است و از طرفی خریداران هم هر روز دبه درمی‌آورند.

رشد مسکن زیرصفر است

وی با اشاره به اینکه رشد مسکن زیر صفر است، گفت: اگر تیم اقتصادی دولت تدابیر روانی، مالی و پولی صحیح را در کشور به موقع انجام دهد قطعا وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال بهبود خواهد یافت.

وی درخصوص از دست دادن بازار سلیمانیه نیز یادآور شد: نه تنها فعالان بخش مسکن بلکه تمامی کسانی که برای امور اقتصادی وارد سلیمانیه شده بودند کار خود را به دلیل عدم رعایت مسائلی که بین اقلیم کردستان با کشور بود از دست دادند.

ترکیه بازار فعالان اقتصادی سلیمانیه را گرفته است

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه فعالان اقتصادی ترکیه بازار فعالان اقتصادی کشور درسلیمانیه را گرفته است، افزود: برخی افراد بدون کار کارشناسی وارد کشور عراق شده و شروع به فعالیت کردند که متأسفانه با بروز مشکل این کشور را ترک کردند و عملا کار را به کشورهای دیگر سپردند.

قلیچ‌خانی از ارائه خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی خبرداد و گفت: تیمی از فعالان اقتصادی به این کشورها فرستاده شد تا طی یک روال قانونی مراودات اقتصادی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: طی یک ماه گذشته جلساتی با افرادی که متقاضی فعالیت درکشور"غنا" هستند گذاشته شده و این روند ادامه خواهد داشت تا مشکلات اولیه که به دلیل ندانم کاری رخ داده است جبران شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار