همزمان با هفته دولت سه کتابخانه مشارکتی در اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 29 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، در این مراسم که عصر امروز در سالن بیضاء کتابخانه شهید مطهری اردبیل برگزار شد، سه کتابخانه ابن‌سینا و فارابی در اردبیل و ذکریای رازی در نیر افتتاح شد.

در این مراسم مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد در سخنانی اظهار کرد: ما رویکرد اجتماعی و کمک به فعالیت‌های فرهنگی همچون کتابخانه‌سازی، مدرسه‌سازی و ساخت بیمارستان را در اولویت قرار داده به طوری که سعی می‌کنیم در این زمینه به صورت پیشتاز عمل کنیم.

رفیعی تصریح کرد: ما سال گذشته سه کتابخانه و امسال نیز سه کتابخانه دیگر را در استان اردبیل افتتاح می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا هفتمین کتابخانه را نیز در مناطق محروم اردبیل احداث کنیم.

وی بیان کرد: ما اولین مؤسسه و ارگان اقتصادی در کشور هستیم که در بحث مدرسه‌سازی، کتابخانه‌سازی و حتی ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی، درمانی ورود پیدا کردیم که جا دارد از همت و همراهی منصور حقیقت‌پور نماینده سابق اردبیل در مجلس که ما را تشویق کردند تا در این استان کتابخانه‌ای را احداث کنیم، قدردان بوده و یاد و نام او را نیک بداریم.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما بسیار خوشحالیم که در دورترین مناطق که دانش‌آموزان مدرسه‌ای ندارند و امکان تحصیل در فضای مناسب برای آنها نیست، ورود پیدا کردیم تا امر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نسل‌های آینده این کشور را به خوبی تضمین کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات فرهنگی و اجتماعی ما بسیار مؤثر و راهگشاست.

ساخت 20 کتابخانه در مناطق محروم کشور

وی گفت: این بانک در سطح کشور ساخت 20 کتابخانه را در مناطق محروم و با صرف بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در دستور کار قرار داده است.

رفیعی اظهار کرد: ما در کنار انجام وظایف قانونی خود، می‌خواهیم به مسؤولیت‌های اجتماعی خودمان نیز که همان تربیت شایسته نسل آینده است، عمل کنیم که در همین راستا ساخت کتابخانه، مدرسه و فضاهای فرهنگی و اجتماعی مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما کمک به توسعه و پیشرفت کشور با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تربیت و تعالی نسل آینده است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به گونه‌ای است تا بتوانیم گام‌های اساسی‌تر و جدی‌تر در مسیر تعالی بیشتر نسل‌های بعدی را برداریم.

رفیعی گفت: در بسیاری از مناطق محروم امکان دسترسی به خدمات مطلوب در حوزه علم‌آموزی، کتاب‌خوانی و تربیت شایسته فرزندان این مرز و بوم وجود ندارد که قطعاً در این راستا برای اینکه بتوانیم نسل آینده را بهتر و شایسته تربیت کنیم باید گام‌های اساسی و جدی‌تری را در مسیر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این تعالی و تربیت شایسته برداریم.

وی افزود: ما از جنوب کشور گرفته تا شمال و از غرب تا شرق با اولویت مناطق محروم و روستایی ساخت کتابخانه، مدرسه و بیمارستان را جز رویکردهای اصلی خودمان قرار دادیم به طوری که 20 کتابخانه مشارکتی را در حال احداث در کشور داریم.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ در استان همدان هفت کتابخانه ساخته و تحویل دادیم و در استان اردبیل نیز به پیشنهاد دکتر حقیقت‌پور ساخت هفت باب کتابخانه آغاز شده و در ادامه مسیر قطعاً رویکردهای دیگری را در این استان دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برای ساخت این 20 کتابخانه 3 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده و همچنان ساخت این مجموعه‌ها را ادامه می‌دهیم.

رفیعی از ساخت 7 هزار تخت بیمارستانی در کشور در شهرهای مختلف همچون قزوین، یزد و... خبر داد و اظهار کرد: در باب مدرسه‌سازی نیز در مناطق مختلف تاکنون چندین باب مدرسه را تکمیل و تجهیز کردیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار