سازمان محیط زیست مخالف انتقال آب بین حوزه ای است و پاسخ منفی به استعلام های زیست محیطی در این خصوص داده است و پاسخ منفی به ملاحظات زیست محیطی دادند
کد خبر: ۲۸۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 28 August 2016
مهندس محمد درویش مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور در همایش عملکرد دولت در حوزه محیط زیست خوزستان گفت: خوزستان استان راهبردی است و همه باید به خوزستان ادای دین کنند و بدون تردید قلب تپنده ایران خوزستان است. نام اروند قدمت سه هزارساله دارد، اگر قرار است که کشور همچنان خروشان به راه خود ادامه دهد باید اروند پرقدرت و حیات داشته باشد. 


درویش  در خصوص اقدامات اخیر محیط زیستی در استان خوزستان عنوان کرد: اقدامات خوبی در حوزه محیط زیست خوزستان انجام شده است. ماجرای فلر ها، رشد فزاینده تشکلات مردم نهاد، آبگیری مجدد تالاب هور العظیم از جمله این اقدامات زیست محیطی در خوزستان است. لحاظ کردن ملاحظات زیست محیطی توسط استاندار خوزستان نیز جای تقدیر دارد.                         
 
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور افزود: کره زمین در بدترین شرایط زیست محیطی قرار دارد و اگر نگاه انسان ها به یگانه سیاره زیست خود تغییر نکند دیری نخواهد پایید که با افزایش بی سابقه دما شرایط زیست بسیار سخت خواهد شد. به دلیل تغییرات دما در کره زمین فاجعه های زیست محیطی در راه است. در ایران نیز بسیار شرایط سخت و نگران کننده است. 


وی در ادامه گفت: هم افزایی میان مردم و دولت در دولت تدبیر و امید بی نظیر بوده است و بخش اعظمی از سخنان رییس جمهور به مسایل زیست محیطی اختصاص دارد..                         
 
درویش در رابطه با احیای دریاچه های کارون و ارومیه و اعتباری  که ببرای احیای آنها تعلق گرفته است خبر داد و اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه و کارون جزو اولویت های دولت قرار گرفته است و حدود پانزده هزار میلیارد تومان به احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته است. خوزستان یک آزمایشگاه بزرگی ست که اجازه ندهیم اتفاقات که در دیگر تالاب های کشور رخ داده در خوزستان اتفاق بیفتد.


مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور افزود: خوزستان در سالیان گذشته از سیلاب های شکلاتی برخوردار بوده و باعث حاصلخیز شدن زمین شده است.سیلاب های اخیر یک نعمت بوده است.محیط زیست اهل معامله نیست.جلوی احداث هیجده سد را در کشور گرفتیم و کشور ظرفیت احداث سدها جدید ندارد و باید به سمت آبخیزداری برویم.خرید انرژی های نو در دستورکار وزارت نیرو است.
 
درویش ادامه داد : سازمان محیط زیست مخالف انتقال آب بین حوزه ای است و پاسخ منفی به استعلام های زیست محیطی در این خصوص داده است و پاسخ منفی به ملاحظات زیست محیطی دادند. تشکلات مردم نهد در حوزه زیست محیطی تاکنون اقدامات بزرگی در حوزه احیای تالاب ها و جانوران در حال انقراض انجام داده اند. 
                        
   مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد:  باید ملی فکر کنیم و ملاحظات ملی را بر ملاحظات بخشی ترجیح بدهیم.ما با افت شاخص های محیط زیست مواجه بودیم. تعداد تشکلات مردم نهاد در حوزه محیط زیست از زمان آغاز دولت تدبیر و امید به دوبرابر قبل رسیده است.تشکلات مردم نهاد در حوزه محیط زیست در بسیاری از مراکز تصمیم گیری های حضور دارند.


وی یادآورشد: ایجاد مدارس طبیعت در دستور کار سازمان قرار دارد. مدارس طبیعت در حوزه اموزش نسل بعدی و حفظ محیط زیست فعال خواهد شد.باید نسلی را پرورش دهیم که بر سر منابع طبیعی خود معامله نکند و این باید در مدارس طبیعت رخ دهد.     
                   
 مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور افزود: باید از ظرفیت های مردمی برای حفاظت زیست گاه ها استفاده کرد.یک فارغ التحصیل محیط زیست نباید بیکار بنشیند و باید از دانش خود در جهت حفظ محیط زیست استفاده کند.   
                      
درویش تصریح کرد: شکاف میان دولت و مردم باعث تخریب محیط زیست میشود.کمپین عدم استفاده از خودرو می تواند دولت ساز باشد.سه شنبه ها را به روز بدون خودرو تبدیل کردند. بسیاری از مسئولان به این کمپین پیوستند و باید مردم را به صحنه بیاوریم ،مردم نشان دادند علاقمندهستند که به این کمپین بپیوندد.
                        
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور در پایان افزود: خوزستان می تواند تبدیل به الگوی در حوزه محیط زیست بشود.باید تعارض میان محیط بانان و مردم برطرف شود.محیط بانان باید به نگهبانان رگ های حیاتی مردم تبدیل شوند.داستان محیط بانان شهید باید در کتاب های درسی درج گردد  و نام خیابان های ما قرار گیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار