کد خبر: ۲۸۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 27 August 2016
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از وجود ۲۸۴ مطبوعه و ۳۴ گروه نمایشی در گیلان خبر داد و گفت: استان گیلان رتبه دوم کشور در انتشار روزنامه را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت, فیروز فاضلی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی گیلان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان همواره محل پرورش نخبگان و استانی فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه هر موقع که اهالی فرهنگ دچار مشکل می‌شدند عرصه گیلان برای هنرمندان و اهالی هنر گشوده بود، مطرح کرد: گیلان نخستین استانی است که 4 کنسولگری در آن بوده و تبادل فرهنگی و هنری خوبی با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در زمان دولت یازدهم اقدامات فرهنگی مناسبی در گیلان انجام شده است، تصریح کرد: امروز نهادهای فرهنگی در گیلان به خوبی فعال هستند.

فاضلی از حضور 284 مطبوعات و 34 گروه نمایشی در گیلان خبر داد و گفت: در استان گیلان همه با همدلی و همبستگی تلاش می‌کنند و با حمایت‌های استاندار، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی از افزایش 70 درصدی انتشار کتاب در گیلان خبر داد و گفت: انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان 56 درصد و کتاب‌های دینی 25 درصد رشد داشته و ناشران فعال 29 درصد افزایش داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جایگاه گیلان را در عرصه روزنامه، رتبه دوم کشور عنوان کرد و گفت: با 9 روزنامه بعد از تهران در جایگاه دوم قرار داریم.

فاضلی با بیان اینکه 334 کانون تبلیغاتی در گیلان وجود دارد، مطرح کرد: تعداد قاریان گیلانی در سال 92 حدود 600 نفر بود ولی اکنون 4 هزار قاری قرآن در گیلان داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه تعزیه گیلکی به‌عنوان سومین زبان تعزیه در کشور شناخته شد، خاطرنشان کرد: از تعزیه حضرت علی اکبر رونمایی شد و در زمان مدیریت من 35 شاخص در گیلان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار