4 بهله پرنده با چشم های دوخته شده از دست قاچاقچیان رهایی یافتند.
کد خبر: ۲۸۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 22 August 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با کار اطلاعاتی در راستای ارتقا طرح امنیت اجتماعی و کنترل راههای مواصلاتی شهرستان فسا ماموران پلیس اطلاعات انتظامی این شهرستان در محور بزرگراه فسا- شیراز به یک دستگاه خودرو پژو پارس که از سمت استان های همجوار به شیراز در حال حرکت بود مشکوک و پس از بازرسی از این خودرو 4 پرنده باز شکاری کم یاب از نوع بالابان کشف و یک نفر از سرنشینان خودرو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
مسئول اداره محیط زیست شهرستان فسا هم گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این چهار پرنده نادر و کمیاب که نسل آن ها در کشور در حال انقراض است را به استان بوشهر انتقال دهند تا به کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق کنند.
سعید هرمزی با بیان این که پلک های پرندگان در فواصل زمانی مختلف دوخته شده بود اظهار داشت: این موضوع نشان می داد که پرندگان در زمان های مختلفی زنده گیری شده اند اما قاچاقچیان صبر نموده اند تا تعداد پرندگان به 4 عدد رسیده و سپس آنها را جابجا کنند.
وی گفت: بر اثر دوخته شدن، پلک های پرندگان دچار زخم و عفونت شده بود که اقدامات درمانی لازم در این رابطه از لحظه نخست آغازشد.
هرمزی افزود: پرندگان شکاری (به خصوص خانواده شاهین ها) در مناطق کویری و در استان های کرمان، زاهدان و شمال کشور زندگی می کنند و شیوخ عرب به شدت به این نوع از پرندگان علاقه دارند و برای خرید آنها مبالغ بالایی پرداخت می کنند و با آموزش پرندگان شکاری از آنها برای شکار، به ویژه شکار هوبره استفاده می کنند.
این پرندگان در طبیعت به 5 نوع خاکستری، سرخ، زرد، سفید و سیاه دیده می شود که گونه های سیاه و سفید جسور، جنگنده و نادرترین نوع آن هستند.
یاد آور می شود زنده گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه های ارزشمند کشور را در آستانه انقراض قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار