عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بندرعباس گفت: ایجاد و استقرار سیستم نوبت‌دهی مجازی (پیامکی) در پایانه بار بندرعباس کمک به افزایش بهره‌وری ملی در حوزه حمل و نقل است.
کد خبر: ۲۸۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 20 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رضا شاکر آبکنار اظهار کرد: اجرای سیستم نوبت‌دهی مجازی VTS از سوی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان در بزرگ‌ترین پایانه بار کشور در بندرعباس نه تنها سبب از بین رفتن صف فیزیکی در قالب سنتی آن برای تهیه بار می‌شود بلکه راهکار مناسبی برای نظم بخشیدن به صف‌های فیزیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور به شمار می‌رود که از این الگوی موفق در این پایانه استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه استقرار این سیستم جامع مجازی سبب کمک به افزایش بهره‌وری ملی در حوزه حمل و نقل می‌شود، افزود: در سیستم سنتی رانندگان مجبور بودند تا پس از به مقصد رساندن محموله خویش با سرعت خودشان را برای اخذ نوبت به پایانه بار بندرعباس برسانند که گاهی سبب بروز سانحه برای آنها شده و یا در قبال مصرف سوخت در این پیمایش، عملاً کالایی حمل نمی‌شد اما در سیستم جدید، نوبت به طور پیامکی به راننده اطلاق و راننده می‌تواند در مدت زمان موجود تا رسیدن نوبت خویش به استراحت در کنار خانواده پرداخته و یا نسبت به حمل کالاهای دیگر از سایر نقاط کشور به مقصد بندرعباس اقدام کند که عموماً این کالاها می‌توانند محموله‌های صادراتی باشند که حمایت این بخش را نیز به دنبال خواهد داشت.
 
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بندرعباس ادامه داد: پیمایش یک سر بار و یک سر خالی در شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور با اجرای این سیستم نوبت‌دهی به حداقل می‌رسد و این اقدام گامی برای بهبود اقتصاد رانندگان و معیشت آنها خواهد بود و از هدررفت سوخت نیز در شبکه حمل و نقل بار جاده‌ای جلوگیری می‌کند.
 
شاکر یکی از مشکلات رانندگان در پایانه بار بندرعباس را محدودیت ارائه خدمات نظیر خوابگاه و ... به آنان به دلیل شمار بالای رانندگان در این پایانه عنوان کرد و گفت: در طول چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در پایانه بار بندرعباس به منظور بهبود ارائه خدمات به رانندگان و ایجاد خوابگاه‌های مجهز به سیستم‌های سرمایشی بخصوص در فصول گرم سال و علاوه بر آن ایجاد سالن اعلام بار و محل مناسب برای استقرار شرکت‌ها انجام شده اما شمار رانندگان متقاضی بار در این پایانه همواره از حجم زیرساخت‌های موجود بیشتر است.
 
وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای اجرای طرح نوبت‌دهی مجازی، جلوگیری از ازدحام رانندگان در این پایانه برای اخذ نوبت است به طوری که اکنون راننده از نوبت دقیق خود در پایانه بار مطلع شده و می‌تواند در شهر محل سکونت خود در کنار خانواده باقی بماند و یا اقدام به حمل بار در مسیرهای دیگر نموده تا نوبت او در پایانه بار بندرعباس فرا برسد.
 
این فعال حوزه حمل و نقل اضافه کرد: رانندگان با اجرای این سیستم زمان بیشتری برای سرکشی به خانواده‌های خود دارند و راننده پس از آن با روحیه هر چه بهتری در شبکه حمل و نقل کشور قرار می‌گیرد و در پس این آرامش شاهد رعایت قوانین ترافیکی و تعامل بیشتر با صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل خواهد داشت.
 
وی تأکید کرد: این طرح گام مهمی در زمینه قطع دست دلالان و سودجویان بشمار می‌رود به طوری که این قبیل اقدامات در سایه کاهش زمان بارگیری و کاهش زمان خواب رانندگان از بین خواهد رفت و دیگر رانندگان حاضر نخواهند بود که ریسک تهیه بار از دلالان را در ازای بارگیری چند روز زودتر بپذیرند، بنابراین این طرح سبب افزایش رضایت عمومی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز خواهد شد.
 
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای بندرعباس خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در مجموع دستاوردهای زیادی برای بهبود بهره‌وری و کارآیی در شبکه حمل و نقل کشور خواهد داشت و کمک زیادی به دست‌اندرکاران بخش حمل بار در کشور می‌کند که امیدواریم شاهد تأثیرات ارزشمند اجرای آن به تدریج در میان فعالان این بخش باشیم.
 
 سیستم نوبت‌دهی مجازی VTS توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان و به منظور صرفه‌جویی در زمان، سرعت و هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان در پایانه بار بندرعباس راه‌اندازی شده است. این سامانه با شماره 10004414 در اختیار رانندگان کامیون‌ها قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار