رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه سالانه حدود 350 میلیون متر مکعب آب‌های سطحی از کانال‌های آبی شهر تهران به سمت شهرستان سرازیر می‌شود، گفت: این آب ها به دلایل آلودگی‌هایی که در مسیر به آن اضافه شده، به فاضلاب تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 19 August 2016
محسن شوکتی گفت: بر اساس قانون، مدیریت فاضلاب با تولید کننده آن است و در زمینه آلودگی آب‌های سطحی شهر تهران که به شهرستان ری سرازیر می‌شود شهرداری تهران باید وارد عمل شده و آلودگی آب‌های سطحی را مدیریت کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری بیان کرد: شهرداری تهران به سبب اینکه کانال‌های آبی و رودخانه‌ها و منابع آبی را در اختیار دارد باید از افزودن آلاینده‌ها به آب جلوگیری کند و این آلودگیها نیز از طریق تخلیه فاضلاب از تمامی منابع مانند فاضلاب‌های خانگی و واحدهای صنفی تولیدی ایجاد می‌شود.

شوکتی ادامه داد: گاهی اوقات تخلیه زباله در آب‌های جاری و رودخانه‌ها توسط شهروندان باعث تبدیل شدن آب به فاضلاب می‌شود به طوریکه شهرداری در حوضچه صالح آباد روزانه 20 تن زباله از آب جمع آوری می‌کند.

وی گفت:‌ این زباله‌ها از آب گرفته می‌شوند ولی آلودگی آنها در آب حل و آب به فاضلاب تبدیل می‌شود.و همچنین در مسیر گذر آب و قبل از ورود به شهر ری باید این فاضلاب مدیریت شود.

گلایه کشاورزان از پر شدن کانال‌های آبی با فاضلاب

شوکتی با اشاره به اینکه برخی کشاورزان از پر شدن کانال‌های آبی با فاضلاب گلایه دارند، تصریح کرد: کشاورزان نیز راغب به آبیاری مزارع با فاضلاب نیستند و درخواست احداث کانال جدید داده‌اند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: امور آب و فاضلاب در این زمینه اقدامات مناسبی داشته است و در مکان‌هایی که توانسته، مسیر فاضلاب را از مسیر آبیاری کشاورزی جدا کرده و فاضلاب را از دسترسی زمین‌های کشاورزی دور کرده است.

وی درباره اقدامات اداره محیط زیست شهرستان ری در این باره گفت: شهرستان ری منابع تولید کننده فاضلاب را مدیریت کرده و با واحدهایی مانند رنگرزی‌ها که تولید پساب می‌کنند و این پساب را بدون تصویه کردن وارد طبیعت می‌کنند برخورد کرده است.

شوکتی گفت: اداره محیط زیست شهرستان ری اقدامات خود را در داخل شهرستان ری انجام داده است اما شهرهای اطراف هم باید به وظیفه خود عمل کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار