خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر ارومیه گفت: متاسفانه ۵۰ درصد اتوبوس‌های خط واحد ارومیه فرسوده است.
کد خبر: ۲۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 26 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمد ستارپور در جلسه علنی شورای شهر ارومیه اظهار داشت: باید 70 درصد مسافرت‌ها و جابه جایی مسافران توسط سیستم ناوگان حمل و نقل شهری صورت گیرد در حالی که پیش از این تنها 35 درصد مردم از آن استفاده کرده و هم اکنون این رقم به 30 درصد رسیده است چون بیشتر اتوبوس‌های شهری فرسوده بوده و قدمت بسیاری دارند.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: قرار است که امسال 17 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور توزیع شود که سهم ارومیه در این زمینه بسیار ناچیز است و از سوی دیگر وضعیت ظاهری و باطنی اتوبوس‌ها در شان مردم ارومیه نیست و باید بازسازی و تجهیز شوند.

ستارپور بیان کرد: اگر شهرداری ارومیه همه ساله 50 دستگاه اتوبوس خریداری کند در طول سه ساله آینده می‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد چون امسال تنها با تزریق 7 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه، برای 750 هزار نفر جمعیت این شهر کفایت نمی‌کند این در حالی است که مشکل حمل و نقل در مناطق محروم و جنوبی شهر نیز وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه 50 درصد اتوبوس‌های خط واحد ارومیه فرسوده است گفت: با وجود اینکه میانگین عمر اتوبوس‌های شهری 10 سال است اما ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه قدمتی بیش از ده سال داشته و باید نوسازی شوند.

عضو شورای شهر ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه مبلغ 100 میلیارد تومان بودجه برای ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه اعم از تراموا و اتوبوس و نیز تامین زیرساخت‌های شهری اختصاص یافته اما این بودجه کفاف نمی‌کند.

ستارپور بیان کرد: با توجه به فرسوده بودن نیمی از اتوبوس‌های شهری ارومیه و گلایه مردم از آنها، شهرداری این شهر در سال گذشته 120 دستگاه اتوبوس را بازسازی کرد و امسال نیز باید 120 دستگاه دیگر بازسازی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار