معاون اجتماعی و پیشگیری رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: این استان از لحاظ سطح امنیت جزو سه استان امن کشور است.
کد خبر: ۲۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 26 April 2015
یوسف خدادادی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: هر چند استان اردبیل در بحث میزان جرایم خشن از جمله خشونت ، سرقت و اعتیاد در رتبه های بالای رده بندی استان ها قرار گرفته ولی از لحاظ پایین بودن جرایم امنیتی و سازمان یافته همچون آدم ربایی ، سرقت مسلحانه ، قتل و جنایت رتبه پایینی دارد.

وی با بیان این که چهار جرم از جمله خشونت ، سرقت ، اعتیاد و جرایم رانندگی و مالی و اقتصادی بیشترین جرایم استان اردبیل را تشکیل می دهند گفت: از 100 هزار پرونده وارده به دادگستری استان در سال گذشته 60 هزار پرونده کیفری بوده و از این تعداد 25 هزار پرونده مربوط به جرایم خشن از جمله درگیری ، نزاع ، توهین ، تهدید و تخریب است.

او اظهار کرد: بیشترین سهم پرونده های حقوقی دادگستری استان را نیز پرونده های مربوط به اختلافات خانوادگی همچون طلاق ، مهریه و نفقه تشکیل می دهد.

خدادادی گفت: شهرستان خلخال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آمار پرونده ها نشانگر اختصاص 50 درصد از پرونده های ورودی دادگستری این شهرستان به پرونده های کیفری است.

رییس دادگاه های انقلاب استان گفت: از هفت هزار پرونده ورودی به دادگستری خلخال بیش از دو هزار پرونده مربوط به جرایم خشن از جمله توهین به افراد ، ضرب و جرح ، تهدید ، تخریب و اعتیاد است.

وی نوع گویش و ضعف ارتباطات ، بی توجهی به مبانی دینی و اعتقادی ، خشونت رسانه ای و پخش فیلم های خشن از رسانه های جمعی به همراه استفاده از برنامه های ماهواره ، وجود تبعیض و بی عدالتی در جامعه ، برخورد ناشایست مسوولان ادارات با ارباب رجوع ، اعتیاد ، مصرف مشروبات الکلی ، عملکرد نامناسب و بی برنامگی نهادهای فرهنگی ، بالا رفتن سن ازدواج و ناکامی در ازدواج و اختلافات ملکی و خانوادگی را از جمله علل مهم بروز و افزایش جرایم خشن در جامعه برشمرد.

او آموزش مهارت های رفتاری ، تعمیق فهم دینی و اخلاق اسلامی ، اجرای برنامه های آموزشی ویژه مرتکبین جرایم خشن در زندان ها و بیرون از زندان ، ایجاد نشاط اجتماعی ، اجرای برنامه های آموزشی توسط شهرداری ها درمناطق حاشیه نشین شهرها و شناسایی و تعیین تکلیف املاک و اراضی مورد اختلاف از سوی ثبت اسناد و املاک را از جمله راهکارهای کاهش جرایم خشن در استان اردبیل ذکر کرد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال نیز در این جلسه خواستار تشکیل کمیته ای از کارشناسان امور حقوقی و مذهبی برای شناسایی علل و عوامل ایجاد جرم در جامعه و ارائه راهکارهای عملی کاهش جرم شد.

خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار