مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وی برقراری عدالت فرهنگی در سراسر کشور را از دیگر تاکیدات وزیر ارشاد اعلام کرد و گفت: در گذشته به ظرفیت های فرهنگی، هنری شهرستان ها توجه نمی کردند در حالی که امروز وزیر دستور داده ٢٠ درصد از بودجه وزارتخانه به استان ها اختصاص یابد.
کد خبر: ۲۷۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 10 August 2016
مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بین مشکلات فرهنگی با معضلات فرهنگی تفاوت قائل شد و گفت: با درک این موضوع بسیاری از مباحث حوزه فرهنگ حل می شود.

محمدمهدی احمدی که در سومین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حضور داشت، افزود: نبود فضای فرهنگی به عنوان مشکل حوزه فرهنگ و ناهنجاری های یک جامعه معضل فرهنگی محسوب می شود.

وی با تاکید بر این نکته که مسئولان باید در جهت رفع مشکلات و معضلات حوزه فرهنگ حرکت کنند، اظهار کرد: در زمان تحویل وزارت ارشاد به آقای جنتی این وزارتخانه در بدترین شرایط اقتصادی به سر می برد.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ وارشاداسلامی افزود: این وزارتخانه در کنار حل مشکلات در راستای رفع معضلات کار کرده و متوجه شده بزرگترین معضل جوانان احساس بی هویتی است.

احمدی با اعلام این مطلب که سال گذشته یکی از بدترین سال های مالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده، افزود: مشابه این شرایط برای کشور تنها در سال ٦٧؛ سال پایانی جنگ تحمیلی تجربه شد.

وی اعمال حاکمیت قانون در وزارت فرهنگ و ارشاد را از جمله اقدامات پس از قبول مسئولیت علی جنتی دانست و گفت: گرایش های سیاسی و سلایق شخصی در این وزارتخانه در حاشیه قرار دارد به همین خاطر مراجعه کنندگان با هر دیدگاه سیاسی به این وزارتخانه دغدغه و نگرانی ندارند.

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این نکته که مبنای دولت آقای روحانی عقلانیت است، افزود: این به عنوان نخستین ویژگی دولت تدبیر امید به شمار می رود.

وی ضمن یادآوری این نکته که قبل از قبول مسئولیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سمت ٣٠٠ پرده سینما در کشور بود، افزود: ظرف ٣سال گذشته ٢٠٠ پرده سینما اضافه شده است.

احمدی ادامه داد: در گذشته عمدتا سیستم سینماها آنالوگ بوده در حالی که اکنون اغلب سیستم های سینمایی دیجیتال شده است.

وی در پایان برقراری عدالت فرهنگی در سراسر کشور را از دیگر تاکیدات وزیر ارشاد اعلام کرد و گفت: در گذشته به ظرفیت های فرهنگی، هنری شهرستان ها توجه نمی کردند در حالی که امروز وزیر دستور داده ٢٠ درصد از بودجه وزارتخانه به استان ها اختصاص یابد.

گفتنی است سومین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ستادی و مدیران شهرستانی این اداره کل تشکیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار