کد خبر: ۲۷۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 10 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،مدیرعامل شرکت برق توزیع استان لرستان گفت: مطالعاتی در دست انجام است تا نیروگاه بادی در ۲ نقطه بام لرستان راه‌اندازی شود.

  فریدون خودنیا ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد به طرح‌های اجرا شده در راستای پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به 75 درصد از شبکه برق فشار ضعیف اصلاح شد.

وی افزود: هم‌اکنون در حال انجام مناقصه برای اصلاح 25 درصد باقی‌مانده برق فشار ضعیف در استان هستیم که امیدواریم تا ابتدای فصل زمستان بتوانیم 100 درصد کابل فشار ضعیف را با کابل خود نگهدار پوشش دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در رابطه با شبکه فشار متوسط در استان نیز عنوان کرد: در بحث برق فشار متوسط که عوامل محیطی خیلی بر آن تأثیرگذار است و احتمال دست‌کاری را خیلی بالا می‌برد تاکنون در مرکز استان 14 کیلومتر کابل خود نگهدار انجام‌شده که برای آن نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه شد.

وی بیان کرد: تا پایان سال 95 هشت کیلومتر باقی‌مانده از خیابان‌های شهر خرم‌آباد که احتمال قطعی برق در آن‌ها وجود دارد به کابل خود نگهدار پوشش داده می‌شود.

خودنیا به احداث نیروگاه چهار مگاواتی برق در شهرستان الیگودرز اشاره کرد و گفت: این نیروگاه هم‌اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر به مدار وارد شود می‌تواند برق مرکز حساس شهر را تأمین کند.

وی تصریح کرد: ایجاد نقاط رینگ را یکی دیگر از برنامه‌های شرکت توزیع برق استان برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد نقاط رینگ در مواقع اضطراری در صورت مشکل می‌تواند برق را به دیگر نقاط انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان به ایجاد 100 کیلومتر نقاط رینگ در استان اشاره کرد و افزود: با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد تومان تا پایان سال 95 کار این 100 کیلومتر انجام می‌شود.

وی تأمین اقلام ضروری شبکه را از دیگر اقدامات این شرکت دانست و عنوان کرد: در بحث روشنایی محورهای روستایی باید گفت که هم‌اکنون 23 محور روشنایی دارند که با ایجاد روشنایی سه محور تعداد آن‌ها به 26 نقطه می‌رسد.

خودنیا با بیان اینکه دو نیروگاه بادی در بام لرستان ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: کار مطالعات این دو نیروگاه هم‌اکنون در دست مطالعه است و دو توربین بادی 850 کیلووات در این منطقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نصب تجهیزات حفاظتی مانوری کنترل از راه دور جزو برنامه است تا در یک منطقه محدود در مرکز شهر خرم‌آباد انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: زیرساخت‌های خوبی در حوزه برق‌رسانی وجود دارد اما کافی نیست و برای ارائه خدمات بهتر لازم است ادارات دیگر نیز همکاری داشته باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار