معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حمایت از نخل کاران و تعادل بازار و جلوگیری از نفوذ دلالان تسهیلات ارزان قیمت و کوتاه مدت برای اعطا به نخلکاران و افرادی که دارای سردخانه برای خرما هستند، پیش بینی شده است.
کد خبر: ۲۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 10 August 2016


زهرا اربابی روز سه شنبه در نشست کارگروه آب، خاک و کشاورزی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: این تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید به نخلکاران و متقاضیان خرید خرما پرداخت می شود.
وی گفت: از 80 هزار هکتار باغات سیستان و بلوچستان 52 هزار هکتار به خرما اختصاص دارد که باید برای عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی برنامه ریزی شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ظرفیت سردخانه های استان را برای نگهداری خرما متناسب با تولید این محصول ندانست و گفت: سالیانه بیش از 200 هزار تن خرما در استان تولید می شود در حالی که ظرفیت سردخانه های استان 100 هزار تن است.
وی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و احداث سردخانه اظهار داشت: با وجود تولید محصولات با کیفیت خرما متاسفانه به سبب نبود سرمایه گذار و کارخانه های جانبی مورد نیاز، این محصول با نام مناطق دیگر عرضه می شود.
مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان این که کار برند سازی خرما در استان شروع شده است، گفت: سیستان و بلوچستان با تولید 70 نوع خرما بیش از 20 درصد تولید خرمای کشور را به خود اختصاص داده است.
یوسف ریگی افزود: در سال گذشته 24 هزار هکتار از نخل های استان زیرپوشش بیمه قرار داشته به طوری که امسال 200 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان نخل کار اختصاص یافته است.
وی گفت: امسال نخل کاران ایرانشهری 18هزار هکتار از نخل های خود را بیمه کرده اند.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و از مناطق مستعد کشاورزی این استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار