کد خبر: ۲۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 25 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن رزاقی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان از کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج در منطقه خبر داد و اظهار کرد: شهرستان فریدونکنار نسبت به کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج، توصیه‌های فنی لازم را اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به کنترل و مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج در منطقه با ارسال اطلاعیه و پیام‌های آموزشی ترویجی و ارائه مشاوره‌های فنی به شالی‌کاران عمل شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور کنترل علف‌های هرز ضروری است که چهار تا هفت روز پس از نشاکاری، آب داخل مزرعه را سه تا پنج سانتی‌متر بالا آورده و سپس با بستن ورودی و خروجی آب به مدت 24 تا 48 ساعت از علف‌کش مناسب استفاده شود.

 مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اجرای سایت الگویی برنج در فریدونکنار تصریح کرد: جلسه آموزشی سایت الگویی برنج درباره مدیریت خزانه در روستای ازباران برگزار شده است.

رزاقی تصریح کرد: با توجه به مقارن بودن زمان خزانه‌گیری، بذرپاشی و نیازسنجی کشاورزان منطقه، ششمین جلسه سایت الگویی برنج در حسینیه روستای ازباران با حضور مسئول و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش دهفری، شورای اسلامی روستا و 15 نفر از کشاورزان عضو سایت برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار بیان کرد: این کارگاه با موضوعیت روش صحیح مدیریت خزانه، زمان مناسب کوددهی، نحوه صحیح مصرف علف‌کش‌ها، هوادهی مناسب و مدیریت آب در خزانه، روش صحیح برداشت پوشش نایلون و زمان مناسب آن، کنترل بیماری بلاست، کرم ساقه‌خوار و مگس خزانه برنج است.

وی در توضیحاتی درباره بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار در راستای گسترش و توسعه فرهنگ عموم کشاورزان، اقدام به ارسال اطلاعیه و پیامک‌های ترویجی و نصب پارچه و بنر در اماکن پرتردد روستاها کرده است.

رزاقی افزود: نظر به اهمیت موضوع بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راه حمایت دولت از بخش کشاورزی در زمان وقوع حوادث قهری از قبیل سیل، تگرگ، طوفان، باران‌های سیل‌آسا و خشک‌سالی و حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی و تاکید فرماندار شهرستان، گسترش و توسعه فرهنگ عموم کشاورزان در این زمینه، مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار، اطلاعیه و پیامک‌های ترویجی متعددی تهیه و ارسال کرده است.

وی ادامه داد: از دهیاران منطقه می‌خواهیم با نصب پارچه و بنر در اماکن پرتردد در روستا نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب کشاورزان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از امام جمعه شهرستان نیز خواست با توجه به اثربخشی و نفوذ خطبه‌های نماز جمعه در بین اقشار عمومی، در بیانات گهربار نماز جمعه به بیان اهمیت بیمه محصولات کشاورزی بپردازند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار