مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌خراسان جنوبی ‌با بیان اینکه این استان استعداد بسیار خوبی در تئاتر عروسکی دارد‌، گفت: هیچ اعتباری برای حمایت نیست و اگر هنرمندان ‌حمایت شوند کارهای بزرگی را ‌انجام می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 09 August 2016
 احمد محبی در نشست معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان انجمن‌های هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: در یک ماه آینده جلسه‌ای با حضور مدیران کل انجمن‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره "بیرجند در قاب ایران" از حوزه شهرداری خارج شده است،گفت: این جشنواره از جمله جشنواره‌های موفق و خوب استان بود که امسال از برگزاری آن جلوگیری شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه استعداد جشنواره تئاتر عروسکی در خراسان جنوبی وجود دارد اما هیچ اعتباری برای حمایت نیست، گفت: هنرمندان استان اگر حمایت شوند کارهای بزرگی را می توانند انجام دهند.

ظرفیت های خوبی در بحث تعزیه در خراسان جنوبی وجود دارد

 معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل ارشاد خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در بحث تعزیه در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون هیچ کمکی در بحث تعزیه به استان نشده است، این در حالی است که کارهای زیادی در این زمینه تاکنون در استان انجام شده است.

سید‌علی زمزم با بیان اینکه خانه تعزیه استان دو سال قبل راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون بالغ بر ٣٥ گروه تعزیه فعال در استان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در دو سه سال اخیر به انجمن هنرهای نماشی استان هیچ کمکی نشده است، افزود: سال قبل فقط ٨ میلیون تومان برای جشنواره هنرهای نمایشی به استان کمک شد؛ بیشتر اعتباراتی که به این انجمن‌ها داده می‌شود از سوی خود اداره ارشاد استان است.

وی با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان‌ها فعال است اما هیچ کمکی از سوی انجمن کشوری به آن نمی‌شود، اظهار داشت: خراسان جنوبی سابقه خوبی در زمینه برگزاری تئاتر عروسکی دارد و این تئاتر عروسکی را تاکنون ٥ دوره ‌در بیرجند برگزار کرده‌ایم اما هیچ کمکی به آن نشده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه هنرهای تجسمی هم برای برگزاری کلاس و کارگاه نیازمند اساتید خبره هستیم، گفت: هنوز در خصوص هنرهای تجسمی که نیازمند یک آیین نامه منسجم است، این آیین نامه ارائه نشده است.

مسئول برگزاری جشنواره "بیرجند در قاب ایران" هم با بیان اینکه این جشنواره بیش از ٥ سال در بیرجند به صورت مدام و در اردیبهشت ماه برگزار شده است گفت: امسال شورای شهر بیرجند با این نگاه که این جشنواره تاثیری و فایده ای نداشته است، برگزاری آن را از حوزه شهرداری خارج کرد.

رضا خالدی تصریح کرد: یکی از دلائل شورای شهر برای عدم برگزاری این جشنواره، عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی بانوان اعلام شده است.

کارشناس هنرهای تجسمی این اداره کل هم با بیان اینکه هنرهای تجسمی جزو هنرهای گران است و نیازمند هزینه زیاد است، گفت: هنرمندان توانمند خوبی در استان داریم اما امکانات و منابع مالی برای حمایت مالی نداریم.

بلقیس افضلیان گفت:سالهای قبل بخشنامه ای بود که مقداری از اعتبارات دستگاههای اجرایی برای خرید آثار هنری بود اما اکنون این اجرا نمی شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار