مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جشنواره مطبوعات در استان هرمزگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 08 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد شامگاه یکشنبه در مراسم آئین تجلیل از خبرنگاران در محل هتل همای بندرعباس اظهار داشت: روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و قلم به دستان عرصه مطبوعات تبریک می‌گویم و همگی بدانیم که یکی از ویژگی‌های خبر، صحت آن است و دیگر ویژگی آن تنظیم خبر براساس واقعیت‌هاست تا ذهن را بارور کرده و همه ویژگی‌های تنظیم خبر، روزی شکل گرفت که قرار شد ما به هستی بپیوندیم لذا خبر باید بتواند پویایی همراه با شادی و نشاط را در جامعه تزریق نماید.
 
وی افزود: خبرنگاری یکی از سخت‌ترین مشاغل جهان است و وزرات ارشاد بدون هیچ‌گونه حب و بغض در دفاع از رسانه و مطبوعات از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد و بنده نیز در گذشته صاحب یک هفته‌نامه بودم و تمام مصائب یک مدیرمسؤول را به‌خوبی می‌دانم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص مسکن و معیشت خبرنگاران گفت: مجتمع مسکونی خبرنگاران مراحل آخر خود را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی وارد فاز جدیدی می‌شود و پیگیر زمین برای خبرنگارانی که موفق به ثبت نام مسکن در گذشته نشده‌اند هستیم و در خصوص معیشت آنان نیز با توجه به سختی کار و کمبود درآمد با صندوق کارآفرین امید رایزنی‌هایی صورت گرفته است و قرار بر پرداخت تسهیلات با سود 4 درصد شده است.
 
درویش‌نژاد اضافه کرد: به خاطر دفاع از مطبوعات هرمزگان پرونده‌ام در بازرسی باز است و هر کاری بتوانم برای ساماندهی مطبوعات و معضل پیش‌آمده خواهم کرد.
 
وی بیان داشت: در خصوص آگهی‌ها یک بخش دست ماست که سامانه آن را راه‌اندازی نموده‌ایم و بخش دیگر دست قوه مقننه است و برخی از ادارات و سازمان‌ها همکاری نکرده و امیدواریم با کمک خانه مطبوعات که ترکیبی از مسؤولان دغدغه‌مند مطبوعات استان هستند این مساله را حل نمائیم.
 
این مسؤول عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها از پارسیان تا جاسک مذاکراتی انجام داده‌ایم و در حال ساخت پلاتوهایی در سطح استان هستیم و طرح 10 پلاتو به تصویب رسیده است که یک پلاتو در دست ساخت داریم و این مژده را به مردم هرمزگان بدهیم که با تمام پیگیری‌های استاندار بوشهر، بنیاد بین‌المللی خلیج فارس در بندرعباس برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: خانه مطبوعات هرمزگان بایستی به‌عنوان یک تشکل صنفی کمک کند تا بخش عمده‌ای از مشکلات مطبوعات حل شود.
 
وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در فضای فرهنگ و هنر، فضای باز و گسترده‌ای را ایجاد کرده است و مجوز نشریه‌ها در کمتر از چهار ماه صادر می‌شود و این از برکات این دولت است و به تمام کسانی که مجوز می‌خواهند بدون هیچ‌گونه نگاه خاص با همه درخواست‌ها موافقت می‌شود.
 
درویش‌نژاد یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ارشاد هرمزگان، ایجاد موزه موسیقی سنتی در بندرعباس است که 50 درصد از بودجه آن جذب شده است و الباقی آن نیز جذب خواهد شد و جشنواره مطبوعات نیز در استان هرمزگان برگزار و کشورهای عمان و حاشیه خلیج فارس در این جشنواره حضور خواهند یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار