روزنامه های صبح استان؛ شنبه
به گزارش تابناک گیلان، روزنامه های صبح امروز به موضوعانی چون نبود همدلی در شورای هر رشت و نبود شهرداری ثابت برای این شهر پرداخته اند. از سوی دیگر روزنامه معین به بحث امکان اجرایی شدن انتخابات استانی مجلش ...
کد خبر: ۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 25 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، روزنامه های صبح امروز به موضوعانی چون نبود همدلی در شورای هر رشت و نبود شهرداری ثابت برای این شهر پرداخته اند. از سوی دیگر روزنامه معین به بحث امکان اجرایی شدن انتخابات استانی مجلش اشاره کرده است.
روزنامه گیلان امروز نیز با بررسی همایش تجلیل از اندیشمندان علمی محیط زیست به اختصاص 50 میلیارد تومان برای احیای رودخانه زرجوب و گوهرود پرداخته است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

​در همایش تجلیل از اندیشمندان علمی محیط زیست کشور در رشت عنوان شد اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهرود


به گزارش تابناک گیلان استاندار گیلان گفت: در سفر رییس جمهور و هیئت دولت به گیلان ۵۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب گیلان اختصاص داده شد.

محمدعلی نجفی دیروز در همایش تجلیل از اندیشمندان علمی محیط زیست کشور که در سالن اجتماعات اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزارشد، گفت: امروز روزی مهم برای من است چون فرصتی یافتم در خدمت فرهیختگان محیط زیست کشور باشم که علم و زندگی خود را وقف حفاظت از محیط زیست کشور کرده‌اند.

وی اضافه کرد: گیلان محیط زیستی سبز دارد و ما باید در قبال جنگل و دریایی که در جوار استان است تکلیفمان را درست انجام دهیم و همه باید خود را در حفاظت از این نعمات الهی مسئول بدانیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ محیط زیست با مشارکت شهروندان برنامه‌ریزی داشته باشیم، ادامه داد: در مدتی که در سمت استاندار در خدمت مردم گیلان هستم همواره در تلاش بوده‌ام زمینه‌ها را برای حضور و اندیشه فرهنگ زیست محیطی و جنگل‌داری فراهم کنیم.

استاندار گیلان گفت: یکی از کارهای مهمی که در بخش امور عمرانی استانداری گیلان بسیار مورد تاکید است فعالیت در جهت استفاده از اندیشه در کمک به محیط زیست گیلان است و هم اکنون مهندس برجی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عضو شورای آموزش پرورش گیلان است تا حفظ محیط زیست گیلان با مشارکت نسل جدید جهش قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تاکید بر آموزش بر حفظ محیط زیست به دانش آموزان گیلان زنگ سال تحصیلی به همراه زنگ محیط زیست نواخته شد، تصریح کرد: سامان‌دهی مراکز دفن زباله و فعالیت کارخانه‌های کمپوست استان در استانداری گیلان از اولویت‌های کاری قرار گرفته است.

نجفی با تاکید بر مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست گیلان، ادامه داد: شهرداران استان نیز مکلف‌اند تا نسبت به مدیریت پسماند استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به سفر پر برکت ریاست جمهوری و هیئت دولت به گیلان گفت: مشکلات تالاب انزلی به طور کامل به هئیت دولت انتقال داده شد و نگرانی‌ها امروز مردم گیلان در خصوص تالاب انزلی نیز مطرح شد.

نجفی با اشاره به اینکه رییس جمهور نگاه ویژه‌ای به تالاب انزلی دارند و این اکوسیستم بین‌المللی را میراث ارزشمند کشور عنوان کردند، ادامه داد: برای کاهش ورود آلودگی‌ها به تالاب انزلی که رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از عوامل مهم ایجاد این آلودگی‌ها هستند دستور داده شد تا ۵۰ میلیارد تومان برای نجات این دو رودخانه اختصاص داده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای ما بسیار مهم است و باید در نظر داشته باشیم گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر جمعیت دارد، افزود: باید برای اشتغال مردم استان که از دغدغه اول گیلان است در کنار حفظ محیط زیست تدابیری خاص بیندیشیم.

وی با تاکید بر تغییر بر اندیشه‌های زیست محیطی در برخی از موارد تصریح کرد: نمی‌شود به صنعت و سدسازی نه گفت بلکه باید طوری کار کرد که درکنار حفظ محیط زیست استان توسعه و تامین غذا و مشاغل گیلان نیز حفظ شود.

در این مراسم از دکتر محمد حسین جزیره‌ای، دکتر بهرام حسن‌زاده کیابی، مهندس بهرام زهزاد، دکتر اصغر عبدلی، دکتر مجید فرخنده مخدوم، مهندس بیژن فرهنگ دره شوری، دکتر جمشید منصوری، مهندس هنریک مجنونیان و دکتر عبدالحسین وهاب‌زاده به عنوان اندیشمندان ملی محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

از گوهررود و زرجوب فقط نام زیبا ماند

دکتر بهرام حسن‌زاده کیابی در همایش تجلیل از اندیشمندان علمی محیط زیست کشور گفت: تلاش‌هایی که انجام داده‌ام وظیفه‌ام بود و من به حفاظت از محیط زیست اعتماد و اعتقاد دارم.

این اندیشمند شناخته شده علم محیط زیست کشور گفت: از گوهررود و زرجوب فقط نام زیبا به جای مانده و وجودشان بسیار نازیبا شده است.

به گزارش ایسنا وی اضافه کرد: در گیلان برای حفاظت از محیط زیست این استان باید کارهای زیادی انجام شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه حفظ محیط‌ زیست محدود به گیلان و ایران نیست، ادامه داد: در حال حاضر دو منبع وحشتناک برای آلودگی تالاب انزلی وجود دارد که باید کارهای اجرایی برای نجات آن‌ها شروع شود و این منابع آلوده‌کننده گوهررود و زرجوب نام دارند و فقط اسمشان زیبا است اما وجودشان بسیار نازیبا شده است.

در ادامه این همایش دکتر مخدوم یکی دیگر از اندیشمندان برجسته محیط زیست کشور گفت: با وجود شرایط نامناسب محیط زیست گیلان دیگر طبیعت گیلان با طراوات نیست.

وی اضافه کرد: بدون حفظ محیط زیست امنیت، غذا و مشاغل به خطر می‌افتند.

دکتر مخدوم برای مردم، مسافرین و مدیران استان آرزوی پایداری کرد به امید روزی که به توسعه و حفظ محیط زیست پایدار در این استان نائل شویم. 

استانی شدن انتخابات، آری یا خیر/احیای رودخانه های زرجوب و گوهرود

استانی شدن انتخابات، آری یا خیر/احیای رودخانه های زرجوب و گوهرود

استانی شدن انتخابات، آری یا خیر/احیای رودخانه های زرجوب و گوهرود

استانی شدن انتخابات، آری یا خیر/احیای رودخانه های زرجوب و گوهرود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار