نایب رییس فدراسیون نجات غریق کشور
براساس آمارهای این فدراسیون میزان غرق شدگی در دریا 12 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 06 August 2016
 
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز اسفندیاری در مصاحبه با شبکه خبر از دیدار 41 میلیون گردشگر تنها در سواحل استان مازندران در سال گذشته خبر داد و گفت: 85 درصد از گردشگران در دریا شنا کردند .
وی از تلاشهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی برای نجات افرادی که در دریا گرفتار می شوند قدردانی کرد اما خواستار سازماندهی مناسب تر در این همکاریها شد.

اسفندیاری با قدردانی از رویکرد مناسب وزارت کشور و استانداریهای استانهای ساحلی در زمینه نجات غریق اضافه کرد: باید بودجه مناسبی در قالب سازمان سواحل برای ناجیان غریق در نظر گرفته شود تا پرداخت ها به سال آینده موکول نشود.
وی گفت: با شرایط نامناسب پرداختها ناجیان خبره را از دست می دهیم و ناچار به استفاده از افراد تازه کار می شویم.

اسفندیاری افزود: باید زمان شنا یا زمان محدودیت شنا را کارشناسان نجات غریق تعیین کنند.
نایب رییس فدراسیون نجات غریق کشور درباره غرق شدگی در رودخانه و پشت سدها نیز گفت: به سبب تعداد و مسافت طولانی رودخانه ها و شرایط زیست محیطی آنان امکان حضور نجات غریق چندان فراهم نیست و بهتر است با نظر کارشناسان حوضچه هایی در خارج از مسیراصلی رودخانه برای شنا با حضور امدادگران و ناجیان ساخته شود.
وی اضافه کرد: 93 سد در کشور وجود دارد و وزارت کشور پس از دریاها برای رودخانه ها نیز برنامه ریزی خواهد کرد.
اسفندیاری گفت: علت مرگ در استخرها نیز بیشتر به خاطر بیماریهای زمینه ای ،‌ سکته های قلبی ، استفاده نادرست از سونا و حوضچه های آب سرد است.
وی خواهان دریافت مجوز استخر و نظارت دقیق بهداشتی و کارشناسی فنی با استفاده از ناجیان براساس استانداردها شد.
اسفندیاری اضافه کرد: ناجیان در زمان کار اجازه تعلیم شنا را ندارند و در دو استخر استان تهران که این اقدام موجب غرق شدگی بوده است مجوز ناجیان لغو و استخر برای مدتی تعطیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار