مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: 23 هزار کارگاه فعال در استان داریم که با تدابیری که توسط دولت تدبیر و امید اندیشیده شده در 4 ماهه ابتدایی سال 95 تعداد بیمه شدگان اجباری نسبت به مدت مشابه به میزان 3 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۷۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 06 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد صابری در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با حضور مدیران کل دستگاه های ذیربط و کارشناسان مربوط گفت: استان یزد چهارمین استان صنعتی، دومین استان معدنی و با 47 درصد اشتغال صنعتی، نخستین استان از نظر اشتغال در بخش صنعت در کشور به حساب می آید.
وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک، نساجی و فولاد در حال حاضر از صنایعی است که در کشور با مشکل مواجه است و همین موضوع تهدیدی برای استان یزد محسوب می شود.
در ادامه این کارگاه آموزشی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد برگزاری نشست های هم اندیشی با هدف ایجاد وحدت رویه در قالب کمیته های دو نفره را ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد تا این جلسات خروجی قابل توجهی داشته باشد.
محمدحسین ریاحی افزود: به دلیل اینکه در حوزه اقتصاد توجه ویژه ای به صنایع دانش بنیان نشده است عملا ً با غلبه نیروی کارگر ساده در بخش های صنعت و معدن استان مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: باید راهکاری پیدا کنیم که نرخ بیکاری در کشور به مرحله ثبات برسد و در سال آینده شاهد کاهش آمار بیکاری باشیم.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به طرح پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی، بر ضرورت توجه به آموزش مهارتهای شغلی برای متقاضیان کار تاکید کرد.
در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی ، مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی کشور، گزارش مختصری از صندوق بیمه بیکاری را ارائه داد.
سیروس نصیری افزود: شرایط صندوق بیمه بیکاری در حال حاضر چندان رضایت بخش نیست و لازم است با همفکری و تعامل دستگاه ها برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کمبود اعتبار، تدابیری ویژه ای در نظر گرفته شود.
بایندریان رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی کشور از دیگر سخنرانان این کارگاه آموزشی بود که درباره قانون و مقررات بیمه بیکاری و آیین نامه اجرایی آن مطالبی ارائه داد.
به منظور هماهنگی بیشتر در مواجهه با پرونده های بیکاری کارگران و تسهیل و تسریع در روند بررسی شرایط بیمه بیکاری برای کارگران مشمول، یک دوره کارگاه آموزشی با حضور رؤسا و مدیران کل تامین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان مربوطه و اعضای کمیته های دونفره تشخیص بیمه بیکاری استان برگزار شد.
استان یزد یک میلیون و 74هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ٨١٠ هزار از آنها زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و از این تعداد ٢٥٨ هزار نفر بیمه شده اصلی، ٥١ هزار نفر مستمری بگیر اصلی و مابقی افراد تحت تکفل آنهاست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار