کد خبر: ۲۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 03 August 2016


مدیرکل انتقال خون استان البرز از اعلام آمادگی پایگاه مرکزی انتقال استان برای پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: مرکز جامع اهدای خون واقع در گوهردشت کرج توسط یک خیر البرزی در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ متر ظرف مدت زمان کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در راستای پذیره نویسی سلول های بنیادی، پایگاه مرکزی انتقال آمادگی لازم را دارند، افزود: در حال حاضر ارسال پلاسما به خارج از کشور بدین ترتیب که پلاسمای دریافتی و مازاد بر مصرف داخلی به کشورهای دارای قدرت تولید فاکتورهای مشتق پلاسما ارسال می شود.

مدیرکل انتقال خون البرز تصریح کرد: این مهم مزایای زیادی نظیر صرفه جویی ارزی را برای کشور به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه صادرات پلاسمای خون در کشور دو برابر افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این مهم مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت.

۲۲ هزار البرزی در چهارماهه نخست سال خون اهدا کردند

حسینی با اشاره به شیوع بیماری اچ آی وی در جامعه، گفت: مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت سیاست هایی را پیرو این امر اتخاذ کرده است.

وی افزود: سازمان انتقال خون همواره درصدد است سیاست های را به منظور تضمین سلامت فرآورده های خونی اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست، افزود: علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته مرکز خون گیری فردیس که استجاری بود، تعطیل شد.

حسینی یادآور شد: ایران در بین کشورهای هم سطح خود و کشورهای در حال توسعه پیشرو است و رتبه نخست را از آن خود کرده است.

مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به اینکه در ۴ ماهه نخست سال جاری ۳۰ هزار نفر به مراکز خون گیری البرز مراجعه و ۲۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که این امر رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

۳ درصد بانوان در البرز خون اهدا می کنند

وی با اشاره به اینکه در تمام سال ها در زمینه اهدای خون یک روند صعودی را شاهد بوده ایم، گفت: در سال ۹۲ با بحران پزشک مواجه بودیم اما روند افزایشی اهدای خون در البرز حفظ شد.

وی با تاکید بر اینکه ۴۱ درصد از مجموع اهداکنندگان سال جاری مستمر بودند، افزود: یکی از اهداف سازمان انتقال خون افزایش تعداد اهداکنندگان مستمر خون است.

حسینی با اشاره به اینکه میانگین سنی اهدا کنندگان بین ۳۰ تا ۴۰ سال است، گفت: بانوان در کشورهای پیشرفته ۵۰ درصد مجموع اهدای خون را شامل می شوند، علی رغم حضور بانوان ایرانی در عرصه های اجتماعی؛ در زمینه اهدای خون این مشارکت پایین است.

وی در پایان گفت: اهدای خون بانوان در البرز به سه درصد رسیده و اغلب کمتر از ده درصد در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار