محسن رضازاده
اسوتچی سئوال خود را اینگونه می پرسد در شرایطی که 70 میلیارد تومان به آحاد این شهر بدهکاریم چرا بایستی هزینه های غیر مرتبط با وظایف شهرداری را متقبل شویم.
کد خبر: ۲۷۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 03 August 2016
سئوالی که محمد حسن اسوتچی بارها و بارها از مسئولین مرتبط شهری پرسید و جواب در خور شانی نگرفت تا اینکه بالاخره او مجبور شد از  آیت الله شبستری این سئوال را بپرسد.

البته انتظارات از نماینده ولی فقیه در استان هر روز بیش از بیش افزایش می یباد چراکه موضوعات متعددی در عرصه های عمومی شهر و استان رخ می دهد که مقامی غیر ایشان نمی تواند مسائل این چنینی را رتق و فتق کند.

آنچه در ماهها نخستین امسال و ماههای پایانی سال قبل در شورای شهر رخ داد ، دستگیری های بی سابقه در ارکان شهرداری که منجر به طرح نام مکرر شهر تبریز در صدر اخبار جنجالی فسادهای اقتصادی صداو سیما شد ضربه بزرگی بر حیثیت و اعتبار احسن شهر بزرگ محسوب گردید.
وضعیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی با ان جنجال و هیاهو که  موجب تضعیف اعتماد عمومی مردم به مجموعه دولیت و متعاقبا نهادهای حاکمیتی کشور شد (مستند به آمار مدیرکل ثبت و احوال استان) شرایطی را برای تبریز رقم زد که همگان منتظر انجام اقدامات جبرانی از سوی مسئولین ارشد دولتی آن بودند.
اما این ها نه تنها تدبیر نشدند بلکه با اقدام به تشویق برگزار کنندگان این انتخابات جنجالی ، نمکی روی زخم اعتماد مردم شد.

مجموعه این شرایط را می توان ناشی از بی تدبیری شورائیان و نیز فرمانداری تبریز دانست . البته در خصوص دغدغه های اعضای شورای شهر که صریح ترین آنها توسط اسوتچی بیان گردید این مساله با صحت بیشتری قابل طرح است.

چراکه فرمانداری می بایستی نظارت بیشتری بر مصوبات شورای شهر می داشت وبا فعال نمودن دستگاه های نظارتی که بعضا تحت اختیار فرمانداری هستند زمینه بروز مشکلات را کاهش می داد اما متسفانه چنین نشد.

از سوی دیگر ظاهرا اراده ای برای جبران مافات نه در عرصه سیاسی و نه در عرصه شهری در مسئولین محترم وجود ندارد و بنابراین اعضای شورای مجبور به استغاثه از نماینده رهبری در استان می شوند.

اسوتچی سئوال خود را اینگونه می پرسد در شرایطی که 70 میلیارد تومان به آحاد این شهر بدهکاریم چرا بایستی هزینه های غیر مرتبط با وظایف شهرداری را متقبل شویم.


چرا هزینه های زائد را نمی کاهیم؟

 احتمالا یکی از مصادیق این هزینه را بتوان سفر شهردار و دبیری به میلان برای اخذ جایزه ای کم ارزش دانست که تامین آن از بیت المال بوده است.

این سوالها و سئوالهای زیادی که در افکار عمومی دهان به دهان و گروه به گروه می چرخد می بایستی جواب داده شود . البته اذعان داریم عدم پاسخ دهی به این سئوالات همه داشته های سیاسی این استان را متضرر خواهد نمود. چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من
محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :