قائم مقام کمیته امداد خراسان جنوبی:
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه 68 درصد از جمعیت خراسان جنوبی سالمند هستند، گفت: از این تعداد 52 درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.
کد خبر: ۲۷۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 02 August 2016
 محمدحسین عنایتی در شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی، با بیان اینکه 68 درصد از جمعیت خراسان جنوبی سالمند هستند، اظهار داشت: از این تعداد 52 درصد از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه 12 درصد از جمعیت استان به طور غیر مستمر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: همچنین 42 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای 10 هزار و 173 نفر در سال گذشته برنامه آموزشی پیش‌بینی شده است، افزود: از این تعداد برنامه آموزشی 56 درصد مربوط به برنامه‌های فرهنگی، 27 درصد مربوط به حوزه دینی و مذهبی، یک درصد مربوط به حوزه هنری، پنج درصد مربوط به حوزه ورزشی، 1.13 درصد مربوط به انتقال تجارب و مهارت‌های زندگی، یک درصد مربوط به اشتغال داوطلبانه و 12.89 درصد مربوط به پایش سلامت برای سالمندان در سال گذشته پیش‌بینی شده بود.

عنایتی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های درمانی سالمندان از دغدغه‌های ما است، تصریح کرد: افزایش بیماری مزمن و کمبود کادر پزشکی، کاهش یافتن چتر حمایتی خانواده از سالمندان، افزایش شکاف نسلی بین جوانان و سالمندان، کم‌احترامی به سالمندان و کاهش نشاط در سالمندان از جمله چالش‌هایی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات با حضور دستگاه‌های مرتبط و سالمندان، برنامه‌های تبلیغاتی برای سالمندان در میادین شهر، بازدید از سالمندان در قالب طرح مفتاح‌الجنه، بازدید و تهیه هدیه برای سالمندان در مراکز نگهداری از سالمندان و اعزام سالمندان به مشهد مقدس از جمله برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار