تابناک تهران - مطابق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، باید ساخت 44 مجتمع شهربانو تا پایان سال 97 در مناطق 22گانه انجام شود و هر منطقه تاپایان این برنامه از دو مجموعه برخوردار باشد.
کد خبر: ۲۷۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 02 August 2016

تابلو های «ورود آقایان ممنوع» خیلی جلوتر از آنکه به طبقات اصلی ساختمان شهربانو برسی خودنمایی کرده است. درست جلوی درِ ورودی و قبل از اینکه بخواهید وارد هر قسمت شوید، پرده های برزنتی نشان می دهد که این ساختمان با بقیه ساختمان های شهر متفاوت است. مسوول حراست تمام حواسش را جمع کرده تا مبادا کسی مخل امنیت خانم هایی شود که در این ساختمان به راحتی تردد می کنند. بر خلاف تمام محیط های اداری در ساختمان شهربانو خانم ها با هر پوششی می توانند در طبقات حضور داشته باشند و منعی برای این کارشان وجود ندارد. در واقع خانه های شهر بانو که شهرداری از سال 89 تاسیس آنها را آغاز کرده، در حال حاضر در منطقه های مختلف تهران یک ساختمان کاملا زنانه است برای اینکه خانم ها به راحتی بتوانند در یک مجموعه، تمام کارهای خود را انجام دهند و از انواع و اقسام کلاس ها بهره ببرندسرنوشت شهربانو های تهران.

شهربانو به عنوان مرکزي زنانه عهده دار ارایه خدمات مختلف به بانوان منطقه و فرزندان­ دخترشان است. علاوه بر اين،ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي بانوان منطقه از طريق ارایه خدمات مشاوره­اي، کلاس­ها و بروشورهاي آموزشي، ترويج فرهنگ ورزش و ...، ايجاد بسترهاي مناسب جهت کسب مهارت­هاي توليدي با رويکرد اشتغال­زاييبه منظور ارتقاء فرهنگ توليد در خانواده و جامعه از ديگر زمينه­هايي است که مراکز شهربانو در آن فعاليت مي­کنند. ارایه تسهيلاتبراي مشاغل خانگي از طريق راه­اندازي بازارچه­هاي کوثر، تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ معنوي و اخلاقي در سطح منطقه از طريق برگزاري دوره هاي آموزش قرآن و اخلاق به فرزندان و بانوان از ديگر خدمات مجموعه شهربانو است.

مطابق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، باید ساخت 44 مجتمع شهربانو تا پایان سال 97 در مناطق 22گانه انجام شود و هر منطقه تاپایان این برنامه از دو مجموعه برخوردار باشد. اما انگار انجام این طرح هم آنقدرها خوشبینانه نیست و با مشکلاتی همراه بوده.

الهه راستگو، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، گفت: مناطق بسیاری از برنامه عقب هستند و توجه به این مسئله درخصوص منطقه 11 از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه هیچ مجموعه شهربانویی تاکنون در این منطقه به بهره برداری نرسیده است.

البته انجام این طرح ها هزینه های بالایی دارد، اما در مورد منطقه 11 تهران موضوع متفاوت است. چرا که بودجه 3 میلیارد تومانی دریافت شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

راستگو رییس کمیته مشارکتهای مردمی شهر تهران با اعلام خبر جذب بودجه 3 میلیاردی، گفت: مکان یابی انجام شده و تنها لازم است اقدامی عملی صورت پذیرد.

حالا ما منتظر شروع عملیات عمرانی شهربانو در منطقه 11 هستیم، اما امیدواریم شاهد اقدامات لازم جهت احداث و بهره برداری از دیگر شهربانو ها در مناطق دیگر هم باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار