انتقاد امام جمعه از تأخیر در پروژه‌های پتروشیمی و راه آهن
امام جمعه اردبیل با انتقاد شدید از تأخیر در اجرای پروژه‌های پتروشیمی و راه آهن اردبیل گفت: اگر دولت در عملیاتی کردن پروژه پتروشیمی اردبیل با هدف ایجاد اشتغال و تولید ما را همراهی نکند تعامل ما با دولت به هم می‌خورد.
کد خبر: ۲۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 24 April 2015

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد شدید از تأخیر در اجرای پروژه‌های پتروشیمی و راه آهن اردبیل گفت: اگر دولت در عملیاتی کردن پروژه پتروشیمی اردبیل با هدف ایجاد اشتغال و تولید ما را همراهی نکند تعامل ما با دولت به هم می‌خورد.

به گزارش تابناک ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه اردبیل، با یادآوری راه اندازی فاز دوم خط اتیلن غرب و پتروشیمی کاویان به عنوان دو غول پتروشیمی در کشور و همچنین راه اندازی و بهره برداری از 11 واحد پتروشیمی در سال جدید، از متروک ماندن پروژه پتروشیمی اردبیل انتقاد کرد.

وی با نام بردن از 11 واحد پتروشیمی که امسال باید در کشور راه‌اندازی شود، گفت: در بین این 11 واحد پتروشیمی نامی از پتروشیمی اردبیل نیست و این پروژه همچنان در حد یک سوله نگهداری دام و انبار محصولات کشاورزی باقیمانده است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی دو میلیارد و 600 میلیون دلار به راه آهن تهران - قم - اصفهان و ریل گذاری خط قطار قزوین رشت، اختصاص یافته است که پروژه راه آهن اردبیل تعطیل است.

عاملی همچنین در خصوص عدم مهار آبهای استان اردبیل که از این استان خارج می شود، تذکر داد و گفت: ما نه تنها در پروژه‌های پتروشیمی و راه‌آهن و تعطیلی آنها از مسئولان گله‌مند هستیم بلکه تاکنون کار خاصی برای مهار آب‌ها به ویژه در مناطق جنوب استان انجام نشده است و آبگیری سد کوثر نیز به رغم وعده‌های مختلف هنوز عملیاتی نشده و به ابزار سیاسی در دست عده‌ای تبدیل شده است.

تولیت حرمین شرفین به کشورهای اسلامی واگذار شود

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تصمیم عربستان برای توقف جنگ گفت: عربستان از اینکه روی آمریکا و هم پیمانان خود و روی تجهیزات و ارتش خود حساب باز کرد، دچار اشتباه محاسباتی بزرگ شد.

وی تصریح کرد: این جنگ با اینکه تلفات زیادی داشت ولی "وثوق مردم یمن به انصارالله و خنثی شدن جنگ روانی چندین ساله بر علیه حوثی ها"، "وارد شدن لطمه بزرگ حیثیتی و سیاسی بر عربستان"،"شکست بزرگ عربستان از جهت دیپلماسی عمومی و پیدا شدن نفرت دائمی در مردم یمن بر علیه عربستان"، "بی آبرو شدن روحانیت وهابی در عربستان که با نگاه به دهان پادشاه، گاهی جهاد و گاهی توقف را واجب شرعی معرفی می کنند."، "پیداشدن سؤال بزرگ برای ملت عربستان در خصوص کشتار مردم مظلوم و بی گناه یمن" و "ثابت شدن عدم لیاقت و عدم صلاحیت برای امیر الحاج و خادم حرمین شدن آل سعود" از جمله آثار مثبت این جنگ بود.

وی افزود: سازمان همکاری اسلامی (کنفرانس اسلامی سابق) باید هرچه سریعتر بصورت رسمی عدم صلاحیت آل سعود را اعلام و تولیت حج و حرمین شریفین را به مجموعه کشورهای اسلامی واگذار کند.

امام جمعه اردبیل پیدا شدن اتحاد بین شیعه و سنی و زیدی و فرق دیگر و اتحاد بین طوائف و قبائل یمن و وحدت بین شمال و جنوب و تضعیف جناح طرفدار عربستان را از دیگر برکات این جنگ برشمرد.

حضرت آیت الله عاملی همچنین اعلام کرد که شکست این حمله، نشان از شکست کامل سیاست های آمریکا در خاورمیانه و پیروزی های جدید برای ایران اسلامی دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار