کد خبر: ۲۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 24 April 2015
عضو شورای اداری آمل از جمع‌آوری 7 تن زباله در پاک‌سازی جنگل‌های امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، یحیی عسکری‌پور عصر امروز در مراسم پاک‌سازی طبیعت و جنگل‌های امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان از زباله، که به‌مناسبت گرامی‌داشت روز زمین و هوای پاک برگزار شد، گفت: زمین، طبیعت، محیط‌زیست و جنگل از موهبت‌های عظیم الهی بوده که هم‌اکنون به‌عنوان امانت در اختیار ما قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید به بهترین شکل از این امانت و موهبت‌های بزرگ نگهداری کرده و دست به حراست و حفاظت از آنها بزنیم تا آیندگان هم بتوانند از آنها بهره‌مند شوند، افزود: در این حرکت فرهنگی بخشداری امامزاده عبدالله (ع)، گروه‌های مردم‌نهاد حافظان محیط‌زیست، دوست‌داران طبیعت، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، دهیاران، مسئولان اداره محیط‌زیست، اعضای شورای اسلامی و دانش‌آموزان شرکت داشتند که در پایان بیش از 7 تن زباله از طبیعت جمع‌آوری شد.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل (ع) با اعلام اینکه پاک‌سازی طبیعت باید همه‌روزه انجام شود، بیان کرد: بخش امامزاده عبدالله (ع) یکی از بخش‌های مهم مازندران بوده که در ابتدای ورودی به شهرستان آمل بخشی از محور مواصلاتی و پرتردد هراز را در خود جای داده است.

این مسئول با اعلام اینکه در تعطیلات نوروزی امسال مسافران و گردشگران بی‌شماری از این بخش مازندران تردد داشته و از جنگل انبوه، جلگه، رودخانه و امامزادگان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: با اجرای پاک‌سازی طبیعت با حضور اقشار مختلف مردم و نسل نونهال و نوجوان، به آنها می‌آموزیم که همه‌مان در قبال محیط‌زیست مسئولیم و این مسئولیت به ادارات و نهادهای دولتی ختم نمی‌شود.

عضو شورای اداری آمل با اشاره به اینکه سلامت محیط‌زیست و طبیعت اطرا‌ف‌مان سلامتی جامعه را در بردارد، تصریح کرد: اگر انسان با نگاه مسئولانه وارد طبیعت شود به هیچ وجه دست به تخریب آن نمی‌زند.

عسکری‌پور با اشاره به سیل و سیلاب روزهای گذشته که خسارات زیادی را در شهرهای مختلف مازندران به‌همراه داشت، خاطرنشان کرد: در این بین رودخانه هراز نیز خروشان شده و برای کسانی که قصد تجاوز و دست‌درازی به آن را داشتند پیام‌های سنگینی داشت.

وی با اعلام اینکه رودخانه از مواهب الهی بوده و صندوق‌چه‌ای از اسرار خداوند است، اظهار کرد: رودخانه‌ها بیشترین سود را به ما می‌رسانند ولی مدیریت جامعی در حفظ آن وجود ندارد زیرا روز به روز شاهد افزایش بی‌احترامی و تجاوز به حریم آن هستیم.

بخشدار امامزاده عبدالله (ع) با اشاره به بهره‌برداری‌های میلیاردی از بستر رودخانه، گفت:‌ در سیل و سیلاب گذشته رودخانه‌ها متجاوزان به حریم‌شان را بیرون راندند؛ با توجه به درآمدهای هنگفت از رودخانه هیچ هزینه‌ای برای کنترل و حفظ بستر آن صورت نمی‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار