تبدیل تدریجی کتاب فروشی ها به مراکز تجاری روندی رو به رشد در اردبیل گرفته و نگرانی هایی در این زمینه باعث شده است.
کد خبر: ۲۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ 31 July 2016

به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز از این وضعیت بعنوان معضل فرهنگی در استان اردبیل نام می برد .
عزیزخانی روز یکشنبه در دیدار با 'غلامرضا اکرمی' یکی از پیشکسوت های عرضه کتاب کاهش تعداد کتابفروشی های هر شهر و تبدیل این فروشگاهها به مراکز تجاری را معضلی برای فرهنگ دانسته و گفت: تاریخ معاصر اردبیل، نشان ار نقش تأثیرگذار کابفروشی ها در سوق دادن شهروندان اردبیلی به سمت موفقیت های فرهنگی، هنری و ادبی دارد.
مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه ها، تکریم اهالی پیشکسوت عرصه فرهنگ را وظیفه هر مسئولی بیان کرده و تأکید کرد که
اهالی فرهنگ و ادب و هنر، همیشه خود را مدیون فرهیختگانی چون آقای اکرمی می دانند.
در این دیدار، غلامرضا اکرمی نیز با یادآوری دوران لذت بخش فعالیتش در کتابفروشی، نقش این مراکز را در تاریخ فرهنگی اردبیل مورد تأکید قرار داده و اظهار داشت: هر فردی که با کتاب انس میگیرد، خود را وارد دنیای بزرگتر و متعالی تری میکند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، اکرمی، مراکز مرتبط با کتاب و کتابخوانی را طلایه داران توسعه فرهنگی قلمداد کرده و خوستار توجه بیشتر مسئولین به این مراکز شد.
وی، ادامه داد: وجود کتابهای غنی در منازل و علاقه والدین به کتابخوانی، می تواند موجب تربیت متعالی کودکان و سوق دادن آنها به سمت خردورزی و دانش محوری باشد.
این پیشکسوت عرصه فرهنگی، کاهش تعداد کتابفروشی های استان را زنگ خطری برای مسئولان دانسته و تصریح کرد: تبدیل کتابفروشی ها به مراکز تجاری، نشان از کاهش توجه مردم و مسئولان به اهمیت کتاب دارد که البته موجب کند شدن روند توسعه فرهنگی منطقه خواهد شد.
قابل ذکر است که غلامرضا اکرمی، از فعالان پیشکسوت غرصه فرهنگی اردبیل و صاحب کتابفروشی معتبر اکرمی بوده و به چند زبان زده دنیا تسلط دارد.
در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی اردبیل با اهدای لوح و هدیه، از تلاش های وی در عرصه خدمت به فرهنگ شهر اردبیل تجلیل نمود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار