کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: برای کاهش مصرف کلسترول ازغذاهای آبپزاستفاده کنید.
کد خبر: ۲۶۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 31 July 2016

کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: برای کاهش مصرف کلسترول ازغذاهای آبپزاستفاده کنید.


به گزارش تابناک ایلام؛دکتر اسد احسان زاده اظهار کرد: هر نوع غذا را باید در حد متعادل مصرف کرد و از زیاده روی در مصرف غذاها به ویژه غذاهای پرچرب جلوگیری کرد چرا که افزایش کلسترول و قندهای ساده سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند.

وی افزود: برای کاهش مصرف کلسترول و چربی های مضر به جای غذاهای سرخ شده از غذاهای آب پز و بخار پز، تنوری و کبابی و به جای روغن های نباتی جامد و حیوانی از روغن مایع استفاده شود.

کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام یادآور شد: برای کنترل کلسترول باید از انواع شیر و لبنیات کم چرب، انواع گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده و از مصرف انواع سس مایونز، کره، سرشیر و خامه پرهیز کرد و میزان استفاده غذاهایی مانند پیتزا، سوسیس و کالباس را نیز کاهش داد.

احسان زاده تاکید کرد: برای افزایش مصرف کربوهیدرات های پیچیده حاوی فیبرغذایی استفاده از سبزی ها و میوه های تازه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و به جای نان های سفید از نان سبوس دار و غذاهای دارای حبوبات در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مصرف قند و شکر، نوشابه های گازدار و آب میوه های صنعتی و انواع شربت های خانگی دارای مقادیر زیاد شکر است و باید استفاده آنرا کاهش و از افزودن نمک در غذاها پرهیز و به جای آن از چاشنی هایی مانند لیمو ترش و آبلیمو و ... استفاده کرد.

وی عنوان کرد: برای داشتن بدنی سالم ابتدا باید سلامت تغذیه ای محقق شود و در کنار آن فعالیت های فیزیکی مناسب از جمله ورزش متناسب با سن و شرایط جسمی، روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی و پرهیز از نشستن برای مدت طولانی را در اولویت کار خود قرار داد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار