استاندار همدان با بیان اینکه همدان امکان تأمین نیازهای کشور عراق را دارد، گفت: همدان آمادگی کامل برای صادرات و افزایش سطح مبادلات اقتصادی با عراق دارد.
کد خبر: ۲۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 28 July 2016
استاندار همدان با بیان اینکه همدان امکان تأمین نیازهای کشور عراق را دارد، گفت: همدان آمادگی کامل برای صادرات و افزایش سطح مبادلات اقتصادی با عراق دارد.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان، با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مراودات خوبی بین این استان و عراق وجود داشت، اظهار کرد: کشور عراق باید ساخته شود و ما آمادگی داریم نیازهای سازندگی آن را تأمین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صادرات و روابط اقتصادی برای هر دو کشور مهم است، تصریح کرد: مسأله صادرات از ایران هم برای عراق مهم است و هم برای ایران و به ویژه همدان که عادت به صادرات به این کشور دارد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: کشور ایران به علت اینکه دسترسی خوبی به عراق دارد و از طرفی علاقه‌مند است نیاز برادران خود را در عراق تأمین کند مراودات خوبی با عراق داشته و حتی سرمایه‌گذاری‌هایی از کشور عراق در استان همدان برای احداث واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

نیک‌بخت ادامه داد: ارتباطاتی که استان همدان با عراق داشته به روان‌سازی صادرات کمک می‌کند اما گاهی ناخواسته موانعی ایجاد می‌شود که باید به کمک دو طرف حل شود.

وی عنوان کرد: زمانی استان همدان بیشترین صادرات سیمان به کشور عراق داشت اما چندی است وقفه‌ای ایجاد شده است و متأسفانه عراق دچار مشکلات امنیتی می‌شود و بدخواهان پاره‌ای موانع ایجاد می‌کنند که با کمک هم می‌توان موانع را رفع کرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه همدان آمادگی کامل برای صادرات و افزایش سطح مبادلات اقتصادی با عراق دارد، بیان کرد: بازرگانان و صادرکنندگان استان همدان آمادگی کامل دارند همکاری شایسته‌ای با عراق داشته باشند.

نیک‌بخت یادآور شد: استان همدان صادرکنندگان و بازرگانان صاحب نامی دارد که به بیش از 50 کشور دنیا صادرات داشته و دارند.

وی اظهار کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و دولت، ایران با تعاملی که با دنیا ایجاد کرده است، با طیب‌خاطر و علاقه‌مندی به صادرات غیرنفتی خواهد پرداخت.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه صادرات و جدا شدن از صادرات نفتی باید صادرات این بخش را تقویت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار