نماینده مردم ارومیه در مجلس در مورد مخالفت ها با مجوز حزب اتحاد ملت ایران گفت: نمی توانیم بر حسب اینکه مخالف یک حزب هستیم بگوییم آنها جایگاهی ندارند لذا در اینصورت این روندموجب سلب اعتماد مردم و تضعیف نظام خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 23 April 2015

نماینده مردم ارومیه در مجلس در مورد مخالفت ها با مجوز حزب اتحاد ملت ایران گفت: نمی توانیم بر حسب اینکه مخالف یک حزب هستیم بگوییم آنها جایگاهی ندارند لذا در اینصورت این روندموجب سلب اعتماد مردم و تضعیف نظام خواهد شد.

عابد فتاحی در گفتگو با خبرنگار ایسکا نیوز پیرامون انتقاد برخی افراد به صدور مجوز حزب اتحاد ملت ایران از وزرات کشور و الغاء غیر قانونی بودن آن گفت: اعضای حزب اتحاد ملت افرادی با تقوا و وابسته به نظام هستند، اگر قرار باشد حزبی که مجوز وزارت کشور را کسب می کند بخواهند از خارج برایش تصمیم‌گیری ‌کنند آنگاه است که ما باید آن وزارت خانه را برچینیم و همان افراد بیرون از این دایره تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر قانون گرایی افزود :اگر به قوانین مقید باشیم ؛ قانون احزاب تاکید دارد که احزاب برای فعالیت خود نیازمند کسب مجوز از وزارت کشور هستند و باید در هر تصمیم‌گیری به قانون تن دهند و احترام بگذارند.

فتاحی در ادامه گفت:افرادی که حزب اتحاد ملت را غیر قانونی اعلام می کنند اگر به قانون پایند نباشند در آینده برخی مدعی منحل کردن احزاب دیگر می شوند لذا باید افکار و عقاید یکدیگر را بپذیریم و با وزارت کشور همراه و همدل باشیم .

وی با تاکید بر اینکه فعالیت احزاب برای کسب مجوز توسط همه ارگانهای نظارتی رصد می شود، بیان کرد:صدور مجوز برای احزاب به معنی این است که هیچ اختلافی با نظام ندارند در نتیجه نمی توانیم بر حسب اینکه مخالف یک حزب هستیم بگوییم آنها جایگاهی ندارند لذا در اینصورت این روندموجب سلب اعتماد مردم نسبت به نهادها و قانون کشور و موجب تضعیف نظام خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس عنوان کرد: این طرح مبتنی بر این است که افرادی که شایستگی لازم را ندارند با رانت و قدرت وارد مجلس نشوند بلکه هدفمان این است که احزاب و سلائق مختلف امور انتخابات را در دست بگیرند تا با ارائه برنامه و وجود همه تفکری سیاسی سکان قدرت در دست یک جریان و طیف خاص قرار نگیرد بلکه از همه ظرفیت های فکری بهره مند شویم .

غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران، استاندار سابق مازندران، رئیس سابق سازمان بهزیستی،سخنگوی هیئت موسس حزب اتحاد ملت، عضو ارشد هیئت موسس حزب اتحاد ملت ایران طی سخنانی گفت :اعضای حزب اتحاد را جمعی از مدیران سه دهه گذشته نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: با این حال این حزب صد در صد اصلاح‌طلب خواهد بود و معتقد است با نگاه اصلاح‌طلبی می‌تواند به قله‌های بزرگی دست پیدا کند.

وی در خصوص دریافت مجوز این حزب گفت: یک سال است که اعضای حزب اتحاد ملت ایران درخواست خود را به وزارت کشور ارائه کرده‌اند و تقاضای رسمی خود را مطرح کرده‌اند اما در دو سه دهه گذشته ما جمع همفکری بودیم که آروز داشتیم برای مشکلات به راهکارهای عملی برسیم. آرزو داشتیم گروهی‌ بیاید که آرزویش اصلاح برنامه اجرایی کشور داشته باشیم٬ اما شرایط هشت سال احمدی‌نژاد اجازه کار به فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نمی‌داد اما با رای هوشمندانه مردم در سال ۹۲، تصمیم ما برای تاسیس حزب اتحاد جدی‌تر شد.

عضو شورای شهر تهران گفت: نگاه ما در حزب تجمیع این سرمایه‌های اجتماعی فکری است که با حضور جوانان برای تدوین مانیفست حزب سعی می‌کنیم برنامه مدونی برای انتقال این تجربیات به نسل آینده تدوین و عرضه کنیم.

وی سومین ضرورت ورود حزب اتحاد به عرصه سیاسی را عدم نظارت صحیح بر نهادهای انتخاباتی دانست و گفت: بررسی میزان ثروت مدیران در عمل به فرمانداران و شهرداران شهرهای کوچک رسیده است. در صورتی که اگر نگاه حزبی در کشور وجود داشته باشد، خود احزاب قبل از هرکسی بر رفتار اعضایشان نظارت می‌کنند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی حزبی اصلاح طلب است که در زمزمه تاسیس آن در دی ماه ۱۳۹۳ منتشر شد. سخنگوی وزارت کشور گفته است که در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بتاریخ ۱۹ دیماه درباره ارائه مجوز به این حزب تصمیم گیری می‌شود. وزیر کشور نیز گفته است از وزارت اطلاعات و سایر نهادها درباره این حزب استعلام کرده و در صورت عدم موافقیت نهادها رد خواهد شد.

البته تاسیس این حزب با واکنش برخی محافل از جمله برخی اصولگرایان روبرو گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار