رییس کل دادگستری استان اردبیل از کشف بیش از 18 هزار لیتر مشروبات الکلی دست ساز در این استان در چهار ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 27 July 2016

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری اردبیل ، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود:
در این مدت بیش از هشت هزار لیتر مشروبات الکلی خارجی در استان کشف شده که بیانگر گسترش و گرایش روز افزون به مصرف مشروبات الکلی در استان است.
او با اشاره لزوم پیشگیری از وقوع جرایم اظهار کرد: بنا به تهدیدها و آسیب هایی که مشروبات الکلی در جامعه دارد و نیز راهکارهایی که برای پیشگیری از تهیه ، توزیع و مصرف مشروبات الکلی وجود دارد تمام دستگاه ها و نهادها باید در این زمینه برنامه های عملیاتی خود را برای اجرایی کردن ارائه کنند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل مصرف مشروبات الکلی را مغایر با اخلاق ، فرهنگ و دین دانست و افزود: مصرف مشروبات الکلی منشاء جرایم بسیاری است و در مسایل خانوادگی ، اجتماعی ، فرهنگی و نیز انحرافات اخلاقی افراد جامعه تاثیر گذار است و بی تفاوتی در این امر موجب درگیر شدن آحاد جامعه با آثار و تبعات سوء مصرف مشروبات الکلی خواهد شد.
یوسف خدادادی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه مشروبات الکلی را ام الخبائث دانست و گفت: اهمیت مبارزه با مشروبات الکلی ایجاب کرده تا دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در بخش پیشگیری فرهنگی و اجتماعی در زمینه اطلاع رسانی ، آموزش و آگاه سازی عمومی مردم از تبعات منفی خانوادگی ، فرهنگی و اجتماعی و امنیتی اقدامات خود را بیش از پیش فعال تر کنند.
وی افزود: در بخش حقوقی و قضایی دستگاه قضایی اقدامات قاطعانه ای داشته و از نهادها و دستگاه های متولی امر مبارزه با مشروبات الکلی به ویژه نیروی انتظامی حمایت های قضایی قانونی خود را انجام می دهد.
او اظهار کرد: از رانندگانی که حرکات مشکوک در جاده ها و خیابان ها دارند تست الکل انجام شده و در صورت مثبت بودن علاوه بر جلوگیری از رانندگی فرد خاطی گواهینامه وی نیز به مدت شش ماه ضبط می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار