کد خبر: ۲۶۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 26 July 2016
رسول راشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 روستای سیب سوران و 2 روستای ایرانشهر براثر بارندگی در این مدت دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.
وی ادامه داد: سه تیم امدادی به محض اطلاع از وقوع این واقعه به محل های حادثه دیده شهرستان سیب سوران اعزام و به 75 نفر از مردم آسیب دیده این شهرستان امداد رسانی کردند.
وی تصریح کرد: توزیع هفت دستگاه چادر امدادی، 30 تخته موکت، 16 تخته پتو و تعداد زیادی اقلام مورد نیاز نظیر کنسرو مواد غذایی، ست ظروف، گالن آب، چراغ والر، پودر رختشویی، حبوبات، فانوس و غیره از جمله کمکهای امدادی هلال احمر استان به آسیب زدگان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدای این نهاد همچنین در این مدت به 45 آسیب دیده 2 روستای گرفتار سیلاب در ایرانشهر امداد رسانی کردند.
راشکی ادامه داد: 300 کیلوگرم پلاستیک، 44 تخته پتو، 25تخته موکت و 9 دستگاه چادر از جمله اقلام توزیع شده در بین سیل زدگان ایرانشهر بوده است.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر همچنان با توجه به ادامه روند بارندگی در سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل قرار دارند تا در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را به مردم استان ارائه دهند.
فرماندار سیب سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان نیز گفت: بارندگی و وزش تندباد در 48 ساعت گذشته به بخش های زیربنایی روستای سیب از توابع این شهرستان خسارت وارد کرد.
عبدالصمد عیسی زاده اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با بارندگی سبب شکستگی 10 تیر برق، پارگی حدود 2 کیلومتر خطوط برق، تخریب دیوار حدود 18 واحد مسکونی، تخریب چندین شانه جاده و بندهای آبخیزداری بالا دست روستای سیب شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان هم گفت: با توجه به استمرار بارش های مونسونی و افزایش شدت رطوبت در نواحی جنوبی و جنوب شرق استان احتمال وقوع تندباد شدید و رگبار باران و رعد و برق در این نواحی از بعد از ظهر امروز تا اوایل هفته آینده وجود دارد.
مرتضی فرجی ادامه داد: فعالیت اصلی سامانه بارشی در شهرستان های سراوان، سیب سوران، ایرانشهر، راسک، سرباز، قصرقند، مهرستان، خاش و توابع آنهاست.
وی تصریح کرد: رگبار کوتاه مدت و با شدت زیاد به صورت موضعی در سطح کوچکی می بارد که تحت تاثیر آن وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب جاده، راه عشایری و روستایی محتمل است.
سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق جنوبی آن همواره 2 پدیده مونسون در تابستان و آب و هوای مدیترانه ای و سیستم کم فشار سودان را در زمستان تجربه می کنند.
پدیده مونسون در تابستان بر روی اقیانوس آرام تشکیل شده که به دنبال آن شاهد بارش های شدید بر روی دریا در هندوستان و پاکستان هستیم که اثرات آن استان سیستان و بلوچستان را نیز در بر می گیرد.
این پدیده با ویژگی بارز ریزش های رگباری و سنگین در مدت زمان کوتاه در تابستان معمولا در شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار، نیکشهر و ایرانشهر رخ می دهد.
سیب سوران در فاصله 370 کیلومتری جنوب شرق و ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار