مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد از رونمایی از اولین فاز نقش برجسته زیرگذر میدان امام حسین(ع) خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹ 23 April 2015

به گزارش تابناک یزد، «مسعود تاج‌آبی» افزود: این اقدام باهدف زیبا سازی فضای عمومی‌شهر اجرا شد که فاز نخست این طرح الهام گرفته از واقعه تاسوعا و برگرفته از مضامین فرهنگ ایرانی-اسلامی‌ و اقلیم شهر است.
به گفته وی، این طرح نقش برجسته، با استفاده از تکنیک نقش برجسته سفال اجرا شده است که یکی از هنرهای بومی ‌هنرمندان یزدی محسوب می‌شود.
این مسئول گفت: اجرای نقش برجسته در زیرگذر میدان امام حسین(ع)، در 4 فاز با  نگاهی نمادین به واقعه تاسوعا، عاشورا، انقلاب اسلامی‌ و دفاع مقدس با طرح سفال اجرا می‌شود.
وی با اشاره به بهره برداری از نقش برجسته کامل میدان امام حسین(ع) در سال جاری گفت: در فروردین ماه سال جاری همچنین عملیات نورپردازی رفیوژ میانی بلوار شهید پاکنژاد اجرا شد.
تاج آبی گفت: این اقدام نیز برای زیباسازی شهر در شب، در رفیوژ میانی بلوار شهید پاکنژاد به بهره‌برداری رسید.
به گفته مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد، در این طرح از پروژکتورهای ال.ای.دی در رنگ‌های مختلف استفاده شده است تا جذابیت خاصی را به شب‌های این بلوار ببخشد.
وی همچنین به رنگ آمیزی سنگ جداول معابر و میادین شهر در ایام نوروز امسال اشاره کرد و افزود: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد در سال جاری اقدامات زیادی را برای زیباسازی شهر به ویژه زیباسازی سازه‌های شهری دنبال می‌کند.
وی افزود: در نوروز امسال برای هر چه زیباتر شدن فضای شهر، سنگ جدول معابر و میادین در مسیرهای بلوار جمهوری بلوار ولی عصر(عج)، بلوار بسیج، بلوار بوستان، بلوار شهیدان اشرف، بلوار مدرس، بلوار 17 شهریور و بلوار صحرا رنگ آمیزی شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار