مترو در ایستگاه اقدام و عمل
با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار تبریز، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و متخصصان و مجریان پروژه مترو، حفاری ایستگاه اول خط دو مترو پایان یافته و دستگاه حفاری از ایستگاه اول خارج شد.
کد خبر: ۲۶۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 23 July 2016

به گزارش تابناک تبریز، خط دوم مترو از دپو قرامک آغاز شده و هم اکنون به ایستگاه نخست در میدان قراملک رسیده است.

قطر حفاری این تونل 9 متر و 99 سانت است و دو خط رفت و برگشت بطور موازی در کنار یکدیگر قرار دارد.

خط دوم قطار شهری در مجموع 22.4کیلومتر است که شامل 20 ایستگاه می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ پیمانکار خط دوم مترو تبریز را قرارگاه خاتم الانبیا بوده و این قرارداد به‌صورت EPC است که تمام مراحل ساخت و تولید خط دوم را شامل می‌شود.

وی با اشاره به خروج دستگاه حفاری TBM در دوم مرداد گفت: امروز مراسمی با حضور مسئولان برای خروج این ماشین حفاری از ایستگاه اول برگزار خواهد شد تا این موفقیت را به جشن بنشینیم.

همت مشترک شهرداری و دولت، پشتوانه پروژه مترو است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در دو سال و نیم گذشته شهرداری تبریز و دولت، توجه ویژه‌ای به پروژه قطار شهری تبریز، با اولویت خط یک داشته‌اند و در عین مراحل عمرانی و مطالعاتی سایر خطوط را نیز پیگیری کرده‌اند.

محمدصادق پورمهدی، در مراسم پایان حفاری ایستگاه شماره یک خط دو، خاطرنشان کرد: همت مشترک شهرداری و دولت، پشتوانه پروژه مترو است، با برخورداری از این پشتوانه ارزشمند، سال گذشته شاهد بهره‌برداری از مسیر 6 کیلومتری فاز یک خط یک مترو بودیم و به لطف خدا امسال نیز، 6 کیلومتر بعدی این مسیر را تا رسیدن به مرکز شهر هدفگذاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که قرار داد اجرای خط دوم پروژه مترو با قرارگاه مربوط به سال 90 است، افزود: این قرارداد با دلار 1500 تومانی منعقد شده بود؛ با این حال، علی‌رغم جهش قیمت دلار قرارگاه همت ویژه‌ای برای پیشرفت پروژه صرف کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مراحل مقدماتی و اداری تخصیص 20 میلیارد تومان برای این پروژه در سال جاری، طی شده و به این ترتیب، تزریق منابع غیرنقدی و فاینانس به خط دوم در آستانه تحقق قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار