استاندار تهران به مناسبت روز زمین پاک در پیامی تاکید کرد که رویارویی صحیح با تهدیدهای امروز و آینده زمین ضرورتی است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 22 April 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران سیدحسین هاشمی در این پیام با اشاره به اینکه زمین به عنوان کانون ستایش خداوند متعال و محل اجتماع ابناء بشر از جایگاهی مقدس برخوردار است افزود: حضور انبیاء الهی و انسانهای والامقام بر روی این کره خاکی، بر ارج و منزلت آن افزوده است.

وی گفت: زمین به عنوان یکی از امانت های الهی به دست ما انسانها سپرده شده و ماموریت اصلی همه ما در قبال آن، آباد ساختن زمین است. 

هاشمی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که به زیبایی به این رسالت مهم اشاره می فرماید هُوَ اَنْشَاَکُمْ مِنَ الْاَرضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فیها اوست که شما را از زمین آفرید و آبادی آن را به شما واگذاشت گفت: امروزه و با توسعه فن آوری های گوناگون و افزایش جمعیت ساکنان زمین و مخاطرات بسیاری که امنیت و سلامت زمین را به خطر انداخته است شاهد افزایش نگرانی دلسوزان و دوستداران زمین هستیم. 

استاندار تهران افزود: تدبیر برای رفع این آسیب ها و و رویارویی صحیح با تهدید های امروز و آینده زمین، ضرورتی است که باید توسط کشورهای گوناگون به آن پرداخته شود. 

وی با بیان اینکه بی تردید تعامل سازنده و همکاری دولت ها و ملت ها تاثیری شگرف در این امر خواهد داشت تصریح کرد: بهره مندی از توان آحاد مردم و واسپاری این مبارزه مبارک به سازمانهای مردم نهاد، گامی اثر بخش و اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

هاشمی ابراز امیدواری کرد تلاش های مقدسی که در این حوزه صرف می شود مقرون به نتیجه و مایه رهایی زمین از تهدیدات گوناگون باشد. 

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با دو اردیبهشت در تمام جهان برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود «زمین» را فراموش کنند. 

تاریخچه این مناسبت به سال 1969 و زمانی باز می گردد که جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار