کد خبر: ۲۶۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 20 July 2016


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز از انجام بیش از 33 هزار مورد بازرسی از اصناف از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

ایرج موفق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از وظائف اصلی وزارت صنعت در کنار حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای صنفی، حمایت از مصرف کننده است که همواره این وظیفه با جدیت در استان البرز پیگیری می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل به طور مداوم بازرسی‌های محسوس و نامحسوس اداره کل صنعت از عملکرد واحدهای تولیدی و به ویژه صنفی با هدف جلوگیری از تولید و توزیع محصولات بی‌کیفیت و غیر استاندارد، مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی به عمل می‌آید.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: این بازرسی‌ها در فواصل زمانی مختلف به طور مرتب انجام می‌َشود که البته در برخی از مقاطع سال به دلیل افزایش تقاضا مانند ایام نوروز و یا ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد.

موفق گفت: بر اساس گزارشی که ماموران و بازرسان این اداره کل تهیه کرده‌اند، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 33 هزار مورد بازرسی محسوس و نامحسوس تنها از واحدهای صنفی استان البرز به عمل آمده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این بازرسی‌ها تخلفاتی مشاهده و ثبت شده است، گفت: اگر چه اکثر واحدهای صنفی همکاری لازم را با دستگاه‌های نظارتی و بازرسی دارند، اما متاسفانه برخی از آنها تخلفاتی انجام داده‌اند که به صورت قاطع و قانونمند با این متخلفان برخورد شده است.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود تخلف سه هزار و 500 واحد صنفی گزارش شده و پرونده‌های آنها برای صدور حکم قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

موفق گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها حدود 800 میلیارد ریال برآورد می‌شود که احکام برخی از متخلفان صادر و پرونده مابقی با جدیت در دست بررسی است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تخلفات بیشتر در چه حوزه‌ای است، گفت: اکثر پرونده‌ها مربوط به تخلفاتی چون گران‌فروشی، عرضه کالاهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد و عدم صدور فاکتور است.

مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان البرز در پایان گفت: با توجه به اینکه حدود یک ماه دیگر و در آستانه بازگشایی مدارس، خریدهای مردم به ویژه در حوزه‌هایی چون پوشاک و لوازم‌التحریر افزایش می‌یابد، طرح‌هایی برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در دستور کار قرار دارد که در این ایام اجرا خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار