رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خبر داد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و محروم در این شهرستان برای اجرای طرح‌های ویژه فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 20 July 2016
فاطمه اسکندری اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی آسیب‌های اجتماعی،‌ زندگی افراد در شرایط محرومیت و عدم برخورداری از امکانات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است.

وی افزود: در هر جامعه‌ و یا نهادی به هر میزانی که افراد آن از آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی کمتری برخوردار باشند، بیشتر از دیگران در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: به عنوان نمونه معضلاتی چون طلاق و اعتیاد در جوامعی که افراد آن آگاهی و دانش کمتری داشته و از امکانات فرهنگی و آموزشی مناسبی برخوردار نیستند، بیشتر از دیگر جوامع است.

اسکندری با اشاره به برخی از مشکلات و نارسائی‌های مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان کرج گفت: متاسفانه در این مناطق شاهد افزایش بزهکاری و وجود افراد آسیب‌دیده هستیم که اگر برنامه‌ریزی صحیح، علمی و کارشناسی برای مقابله با این آسیب‌ها را نداشته باشیم، خسارات آن کل شهرستان کرج را متضرر می‌کند.

وی بیان داشت: برای رفع این معضل طرحی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با هدف شناسایی نقاط محروم، آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار اجرا شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: با شناسایی این نقاط، قرار است طرح‌های آموزشی،‌ فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای با همکاری مدیریت شهری در مناطق محروم و متناسب با نیاز آن مناطق اجرا شود.

اسکندری گفت: برای اجرای صحیح این طرح و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، لازم است که دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را با مدیریت شهری، شهرداری، شورای شهر و به ویژه کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورت بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها، استفاده صحیح از ظرفیت نخبگان فرهنگی و علمی، همکاری‌های گسترده دستگاه‌های مختلف و اجرای صحیح طرح‌های آموزشی، می‌توانیم مشکلات نقاط آسیب‌پذیر در کلانشهر کرج را کاهش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار