یک بانوی تازه مسلمان ارمنی گفت: آرزویم این است که بتوانم به کشورم بازگردم و مسیحیان ارمنستان را با اسلام و تشیع آشنا کنم.
کد خبر: ۲۶۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، رِنا آسریان اظهار کرد: من متولد کشور ارمنستان هستم، براساس آداب و رسوم کشور ارمنستان دین هر فرد را خودش انتخاب می کند. من تا زمان قبل از ازدواج اطلاعات زیادی در مورد اسلام نداشتم و تنها می دانستم که دینی به نام اسلام وجود دارد.

وی افزود:‌ همسرم آذری تبار و اهل شهر تبریز ایران است، در زمانی که به ارمنستان آمد به من پیشنهاد ازدواج داد، به شوخی در همان زمان آشنایی اعلام کرد که دوست دارم مسلمان شوی و آنجا بود که برای نخستین بار با اسلام و شيعه آشنا شدم.
آسریان تصریح کرد:‌ در اولین فرصت به ایران آمدم و اینجا بنابر تحقیقاتی که کردم تصمیم گرفتم اسلام را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کنم.
آسریان خاطرنشان کرد: چند ماه پس از اینکه به اسلام مشرف شدم، به همراه پدر همسرم به مشهد آمدم و در حرم امام رضا عليه‌السلام مجددا شهادتین را گفتم. زمانی که برای نخستین بار چشمم به گنبد امام رضا علیه السلام افتاد، حال و هوای عجیبی در قلبم ایجاد شد و به مسلمان بودن خود افتخار کردم.
وی گفت:‌ تاکنون به چند حرم و امام زاده مشرف شده ام، اما هیچ جا برایم مشهد نمی شود، چرا که در حرم امام رضا علیه السلام قلبم آرامش دارد و احساس پاک شدن می کنم.
این بانوی تازه مسلمان خاطرنشان کرد: آرزویم این است که فرصتی فراهم شود و به ارمنستان برگردم و تبلیغ گر تشیع باشم چرا که در ارمنستان تبلیغاتی در رابطه با اسلام و آيين تشيع وجود ندارد.
گفتنی است؛ رِنا آسریان در اردیبهشت ماه سال گذشته به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد و به صورت رسمی در حرم امام رضا علیه السلام شهادتین را به زبان آورد و هم اکنون نام رعنا را برای خود انتخاب کرده است.

منبع: آستان نيوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار