معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان اظهار کرد: دغدغه مجموعه حوزه علمیه در عرصه فرهنگی یافتن آسیبها و ارائه راهکار مناسب برای رفع این آسیبهاست.
کد خبر: ۲۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 22 April 2015

معاون تهذیب حوزه های علمیه همدان گفت: ویژه برنامه های ایام اعتکاف از پنجم تا 15 اردیبهشت در استان اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین"حجت الله کشوری دلاور" در کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی استان، اظهار کرد: برنامه های مختلف فرهنگی برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته ایم و انتظار داریم دستگاه ها با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرایی کردن برنامه های فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد چرا که تاثیر آن در جامعه بازتاب خواهد داشت و در هر عرصه ای می توان اثرات فرهنگی را مشاهده کرد.

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد: در ایام اعتکاف برنامه های مختلفی در نظر داریم و اصل برنامه ها از پنجم تا 15 اردیبهشت اجرایی می شود.

وی یادآور شد: مسابقه قرآنی در قالب روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و قرائت داریم و علاقمندان می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی برگزاری کارگاه های خانواده را بسیار موثر و مفید ارزیابی کرد و گفت: در صورتیکه خانواده ها از این گونه کارگاه ها بهره مند شوند بسیاری از مهارتهای لازم ویژه زندگی را کسب خواهند کرد.

معاون حوزه علمیه همدان گفت: آموزش قرآن به کودکان باید از دوره کودکی آغاز شود چرا که در حال حاضر برخی دانشجویان با مشکل روخوانی قرآن مواجه بوده و باید برای جلوگیری از مواجه شدن با این شرایط از کودکی آموزش قرآن را به صورت فراگیر راه اندازی کنیم و خانواده ها باید فرزندان خود را به آموزش قرآن تشویق کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استان همدان نیز در این کارگروه بر توانمندسازی حاشیه شهر از نظر فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

"مهرداد نادری فر" افزود: در بحث سرمایه های اجتماعی یکی از سرمایه های اصلی نظام و انقلاب توانمند سازی حاشیه شهر است که باید در این حوزه با جدیت ورود یابیم.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها با همدلی و همزبانی باید در اجرای کردن برنامه های فرهنگی یکدیگر را یاری کنند، گفت: امسال سالی پربرکت خواهد بود چرا که نام سال که مبنی بر "دولت وملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده و مردم و دولت برای تحقق و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی می توانند با یکدیگر همدل و همزبان شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار