کد خبر: ۲۶۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۱ 19 July 2016
قسم به قلم و آنچه که می نویسد.....
ما جمعی از اولیا خواستار برداشتن تبعیض تحصیلی و استفاده ی یکسان از امکانات برای  تمامی فرزندان این مرز و بوم در کنار یکدیگر هستیم.

طبق این بیانیه ما خواهان برداشتن مدارس تیزهوشان، نمونه، شاهد، فرهنگیان، امام حسین و....میباشیم.

به کدامین گناه فرزندان ما از پیش دبستان و کودکی باید به بهانه ی ورود به این فضاهای کذایی تحت آموزش با کتب تستی قرار گیرند و به خود بقبولانند که برای رستگاری دنیوی و اخروی باید به این مدارس وارد شوند و با آزمون های هیولاوار تستی دست و پنجه نرم کنند و از کودکی در آنها نهادینه شود که باید نکته حفظ کرده و تست بزنند و علم را فقط برای موفقیت در آزمون های تستی یاد بگیرند، نه برای تفکر در خویشتن خویش و نظام هستی و ساختن خود در جامعه، وبه جای آنکه در فضایی مملو از آرامش دوران ابتدایی را بگذرانند، روح و احساسشان  قربانی  زیاده خواهی سودجویان قرار بگیرد.
چرا به بهانه ی نخبه پروری با کودک ده ساله این چنین بازی میکنیم  و فضایی پر استرس و پر تنش ناشی از قبولی یا عدم قبولی فرزندانمان ایجاد می نماییم؟!!
چرا او باید در اوان کودکی حس سرخوردگی و بی کفایتی و انزجار از مدرسه را از عدم قبولی خود در این مدارس داشته باشد؟!!
 این در حالی است که کسی جواب گو نیست که بعد سی سال از تاسیس اینگونه مدارس چه اتفاق خاصی در سطح کشور افتاده؟!! چرا برای تعداد انگشت شمار تیزهوش واقعی این همه کودک و خانواده شان باید سخت ترین استرس ها را تحمل کنند و این در حالی است که بعد از نخبه پروری هیچ کس به سراغ آنها نمی رود!! نخبگانی که میلیون ها نفر به خاطر آنها قربانی شده اند خود به دست فراموشی سپرده میشوند!!!که اکثرشان مجبورند ترک این دیار کنند!!!
کی میخواهد جیب دلالان کتاب های تستی و کمک آموزشی و هزاران دست اندر کار آزمون های تستی بی محتوا پر شود؟؟!!! تا کجا باید قربانی بدهیم؟؟؟؟؟؟!!! آن هم قربانیانی که سن آنها تازه به هفت سال رسیده !!!
قرار بود کنکور را کمرنگ کنیم عجب آنکه دقیقا بالعکس شد. اگر تا چندی قبل نوجوان هفده ساله ما درگیر این موضوع می شد، با کمال مصیبت به لطف این نظام آموزشی، کودکان ما به سخره گرفته شده و حتی با جسارت کامل آزمون های تستی چند مرحله ای در تمام مقاطع برای چند مرتبه درطول سال برگزار می شود!! به جای آنکه کلاس های  تخصصی برای هر رشته برگزار کنیم و نیروهای آزمایشگاه را قوی کنیم و محیط هایی بسازیم که هر کس به فراخور استعداد خود در آن رشد یابد، هزینه های سنگین را باید صرف آزمون های چند مرحله ای کنیم!!!!!
شگفتا که جاهلیت دوران گذشته مبنی  براینکه فقط قشر متمول جامعه حق تحصیل و برخورداری از امکانات آموزشی را داشتند، اکنون در شکل و قالبی مدرن رو نمایانده است!!! چرا که اکثر راه یافتگان به این مدارس از پس هزینه های خرید کتاب و کلاس های محیر العقول تستی برآمده اند و برخی خانواده ها هم با تحمل فشارهای مالی کمرشکن خود را بدین جرگه افزوده اند!!!!!
خلاصه آن که سیل سهمگینی که به راه افتاده همه را با خود می برد و همه خانواده های ایرانی وارد این بازی می شوند و هیچ کس توان گریز از آن را ندارد، آن هم به خاطر هیچ.  
تنها راه بسته شدن این همه تجارت های کثیف لغو دبیرستان های خاص می باشد. و بعد از آنکه به سالهای آخر تحصیل منتقل شد نهایتا باید فکری به حال غول کنکور کنیم.
 ملتمسانه از همه ی افرادی که مسئولند و ذره ای وجدان بیدار دارند خواهشمندیم  حداقل در قدم نخست هیچ آزمون و کتاب تستی تا سال دهم برای فرزندمان برگزار و یا چاپ نشود. بگذارید فرزندانمان شاد زندگی کنند و از کودکی خود لذت ببرند تا جامعه ای سالم و ایرانی شاد داشته باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :