ورود دادستانی کشور به موضوع خرید نرم افزار بانک مرکزی از یک شرکت آمریکایی
کد خبر: ۲۶۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 18 July 2016
به گزارش تابناک یزد، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون حملات اخیر فضای سایبری گفت: حملات انجام شده در سطح پایین بوده است و به لحاظ ارزشی باید اذعان داشت که بی ارزش محسوب می شود.
 
وی در بخش دیگری از این بحث در خصوص خرید نرم افزار بانک مرکزی از یک شرکت آمریکایی نیز بیان داشت: علی رغم این که داخل کشور پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه تولید سامانه های زیرساختی در حوزه سایبری داشتیم متاسفانه رویکرد دستگاه های ما بیشتر به سمت استفاده از محصولات غربی است در حالی که بخش زیادی از این محصولات می تواند نیازهای ما را  پاسخگو باشد و اگر در بخش نتوانستیم که نیاز خود را تامین کنیم مجبور هستیم که از محصولات کشورهای دیگر استفاده کنیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: سامانه داده کاوی داده های مالی برای کنترل خطا که مربوط به نرم افزاری است که بانک مرکزی آن را خریداری کرده برای کنترل خطا و به اعتقاد آن ها برای کنترل نظام پول شویی داخل کشور است و زمانی که کشوری  این سامانه را در کشور دیگری نصب می کند با هماهنگی سیستم می تواند تمام داده های مالی یک کشور را بررسی کند و هر اطلاعاتی که در نظام مالی وجود داشته باشد کاملاً در اختیار آن ها قرار می گیرد که این موضوع کاملاً منافع اطلاعاتی و امنیتی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و نمی توان پذیرفت که چنین اتفاقی صورت گیرد.
 
وی عنوان داشت: در رابطه با خرید نرم افزار بانک مرکزی از یک شرکت آمریکایی نیز ما رسماً موضوع را به رئیس بانک مرکزی اعلام کردیم و دادستانی کشور نیز پرونده این موضوع را درخواست کرده و این اقدام هم اکنون متوقف شده تا رسیدگی قطعی روی آن صورت گیرد.

سردار جلالی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطر نشان ساخت: هر سامانه و تعهدی که اشراف اطلاعاتی را بر داده های مالی کشور  در سطوح گسترده توسعه دهد برای کشور آسیب پذیر خواهد بود و هر نوع جا به جایی ما در کنترل دیگران خواهد بود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: اجرایی شدن برخی تعهدات مانند بحث FATFسبب می شود که اشراف اطلاعاتی آن ها در این زمینه به وجود آید و تحریم ها هوشمندتر و کنترل ها دقیق تر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار