وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی خبر داد:
به غیر از مدیران مناطق بد آب و هوا، پزشکان و مدیران شرکت‌های بزرگ، کف و سقف حقوق دیگر اقشار دیگر مثل مدیران بانکی و مدیران کل کاملا مشخص شده است
کد خبر: ۲۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 17 July 2016
 وزیر تعاون درباره حقوق وزرا و مدیران کل گفت: سقف حقوق همه وزرا تک رقمی است و به غیر از مدیران مناطق بد آب و هوا و پزشکان و مدیران شرکت‌های بزرگ کف و سقف حقوق دیگر اقشار دیگر مثل مدیران بانکی و مدیران کل کاملا مشخص شده است.
به گزارش  تابناک تبریز از میزان، علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در رابطه با پرداختی‌های نجومی اظهار کرد: در شورای حقوق و دستمزد سقف پرداختی حقوق و دستمزد مدیران تعیین شده که بر این اساس برای مدیران شاغل در مناطق سخت پزشکان و شرکتهای بزرگ استثنا درنظر گرفته شده ، درحال حاضر برای وزرا هم سقف حقوقی در نظر گرفته شده که بر این اساس وزرا با ارقام تک رقمی حقوق می گیرند.

وی افزود: نمی‌توانیم نگوییم دوران سختی که وارث آن هستیم از کجا آمده است  و برای عبور از شرایط سخت کنونی بیش از هر چیز به عقلانیت نیاز داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای عبور از این شرایط بیش از پنج تا ١٠ سال فرصت نداریم، باید در این مدت جهت گیری‌های اصلی را اصلاح کنیم.

ربیعی با اشاره به این که در شرایط کنونی نمی‌توانیم در طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری کنیم، افزود: همچنین نمی‌توانیم برای انتخابات و برای رضایت کوتاه مدت، پولی تزریق کنیم، شیوه‌های نادرستی که در گذشته انجام شده است.

ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود به شکل گیری طبقه متوسط صنعتی اشاره کرد و گفت: در صورتی که بخواهیم به توسعه برسیم باید 80 درصد طبقه متوسط کشور از شادابی صنعتی بهره‌مند شود.

وی توضیح داد: متأسفانه هم اکنون طبقه متوسط کشور بسیار آسیب پذیر شده به طوری که با یک بیماری می‌تواند به طبقات پایین اجتماعی سقوط کند.

ربیعی با بیان این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم وزارتخانه کارفرمایان، هم کارگران و هم بیکاران است، گفت: من وزیر بیکاران کشور هم هستم.

وی با تاکید بر این که در هیچ دوره‌ای مسئولان حوزه کار با بخش خصوصی این گونه متعامل نبوده‌اند، گفت: نمایندگان بخش خصوصی آنچنان به تعامل میان وزارت کار با بخش خصوصی اعتقاد دارند که در زمان تعیین دستمزد برگه سفید امضا به من می‌دهند تا در کنار نمایندگان کارگری مزد را تعیین کنیم.

به گفته ربیعی، بیش از هر چیزی نیاز به اخلاق مداری داریم و بخش خصوصی که محفل دار رشد و توسعه در کشور است به عنوان گروه‌های مرجع می‌تواند در این زمینه تأثیر گذار باشد.

ربیعی همچنین با اشاره به سال 1394 گفت: دولت یازدهم سال بسیار سختی را به لحاظ اقتصادی گذراند. سال بسیار دشواری بود زیرا اتکا بودجه به بودجه‌های عمرانی و نفت است.

این مقام ارشد حوزه کار کشور تصریح کرد: با اجرای اقتصاد مقاومتی وابستگی به نفت را کاهش داد.

وی با بیان این که اقتصاد کشور سال‌های دشواری را سپری می‌کند، گفت: یکی از این دشواری‌ها موضوع یارانه است که وزارتخانه متبوع من مسئولیت آن را بر عهده دارد.

ربیعی در پایان گفت: نمی‌توان از توزیع سهل اعتبارات در گذشته صحبت نکرد در حالی که نه تنها بی تدبیری هشت ساله یک مشکل از کشور کم نکرد، بلکه معضلات بی‌شماری بر اقتصاد تحمیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار