نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانه‌های تاریخی به عنوان منبع تولید ثروت باید مورد استفاده قرار بگیرد، اضافه کرد: این بناها از سویی به عنوان معرف بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران می تواند در معرض دیدن گردشگران و علاقه مندان قرار گیرد و از سوی دیگر این قابلیت را دارد که مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی را از بین ببرد.
کد خبر: ۲۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 21 April 2015

تابناک فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگیصنایع دستی و گردشگری: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع گفت: خانه‌های تاریخی به عنوان یک منبع ثروت می تواند در معرفی بخشی از فرهنگ و تمدن مورد استفاده قرار گیرد و مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی را مرتفع کند.

جعفر قادری افزود: با اتکا به اعتبار دستگاه‌های دولتی و حجم بسیار زیاد خانه های تاریخی در کشور، نمی توان تمامی این بناهای ارزشمند را احیا و نگهداری کرد و همکاری بخش های غیر دولتی در این حوزه تاثیر بسیار قابل توجهی در روند مثبت حفظ بناهای تاریخی دارد.

وی در ادامه با ابراز خوشنودی از توافق سازمان میراث فرهنگی و شهرداری شیراز برای احیا و مرمت خانه های تاریخی این شهر، یادآور شد: طرح حمایت از بافت ها و بناهای تاریخی و مالکین و ساکنین این اماکن در کمیسیون مشترکی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تغییر کاربری خانه های تاریخی بی‌شک در جذب توریست تاثیرگذار خواهد بود و رونق اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی را به دنبال خواهد داشت.

قادری همچنین منتفع شدن مالکین و صاحبین خانه های تاریخی را یکی از مهمترین ابعاد احیا و بهره برداری از این اماکن دانست و افزود: این افراد که با زحمات فراوان طی سالهای متمادی از این بناها حفاظت کرده اند با تغییر کاربری و مرمت آنها، علاوه بر اینکه به سود اقتصادی می رسند از آثار تاریخی ارزشمند حفاظت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانه‌های تاریخی به عنوان منبع تولید ثروت باید مورد استفاده قرار بگیرد، اضافه کرد: این بناها از سویی به عنوان معرف بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران می تواند در معرض دیدن گردشگران و علاقه مندان قرار گیرد و از سوی دیگر این قابلیت را دارد که مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی را از بین ببرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار