کتاب «رزم در نگاره» نوشته‌ی گلاله اسکویی توسط انتشارات نوروزی در گلستان منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۲۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 17 July 2016
 کتاب «رزم در نگاره» با تیتر فرعی «جُستاری تطبیقی در سیر تحول نگارگری رزمی ایران از اواخر سده هشتم تا اوایل سده دهم» نوشته‌ی گلاله اسکویی توسط انتشارات نوروزی منتشر و راهی بازار نشر شد.
نویسنده در مقدمه‌ی این کتاب به نگارگری ایران پس از ورود اسلام اشاره می‌کند و می‌نویسد: اسب در تمامی صحنه‌ها و تشریفات درباری به تصویر درآمده است؛ البته بیش‌تر این نگاره‌ها جنبه‌ی تاریخی و روایت‌گونه دارد. ادبیات غنی فارسی مانند شاهنامه فردوسی که سرشار از تصویرسازی‌های شگرف و بی‌بدیل هستند مهم‌ترین منبع الهام هنرمندان نگارگری ایرانی بوده است.
این کتاب در چهار فصل به ترتیب جایگاه انسان و اسب در هنر، نگارگری در هنر ایرانی، رابطه‌ی انسان و اسب در هنر ایران و تجزیه و تحلیل رابطه‌ی انسان و اسب بر اساس نگاره‌های رزمی به رشته‌ی تحریر در آمده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: رزم که به معنای جنگ کارزار است و در آن رویارویی دو سپاه یا موجودات زمینی و یا فرازمینی در کنار حیوانات یا انسان‌ها به تصویر کشیده است یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه نگارگران ایرانی بوده است. نقوش به دست آمده از گذشته مجموعه‌ای است از نقش‌پردازی‌هایی که در اصطلاح به آن‌ها «شیوه نقوش جانوری» گفته می‌شود.

شناسنامه:

نویسنده: گلاله اسکویی

نوبت چاپ: اول – ۱۳۹۵

مشخصات ظاهری: ۱۲۳ صفحه

قطع: وزیری

شمارگان: ۱۰۰۰

شماره شابک: ۲-۶۵۸-۳۶۴-۶۰۰-۹۷۸

چاپ و نشر: نوروزی

قیمت: ۱۰ هزار تومان
منبع: مهر
برچسب ها: تازه های نشر ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار