کد خبر: ۲۶۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 16 July 2016
فرماندار نکا این شهرستان را فاقد هر نوع کارتن‌خواب در منطقه دانست و گفت: با پاک‌سازی محله آلوده عباس‌آباد نکا، بسیاری از مشکلات و معضلات کاهش پیدا کرده است.

جعفر احمدی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست منطقه‌ای شورای هماهنگی مواد مخدر شرق مازندران در نکا، اظهار کرد: محله آلوده عباس‌آباد نکا، بزرگ‌ترین مرکز مواد مخدر مازندران بود که با پاک‌سازی آن، همه کارتن‌خواب‌های شهرستان دستگیر و سامان‌دهی شدند و اکنون نکا فاقد هر نوع کارتن‌خواب در منطقه است.

وی افزود: اقدامات موثری برای پاک‌سازی محله آلوده عباس‌آباد نکا انجام شده و با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران در 30 شهریور ماه 92 پاک‌سازی این محله با کمیته چهارگانه مقابله، پیشگیری، آموزش و عمران در دستور کار قرار گرفت و اکنون این محله با نام کوی مهرگان به شرایط عادی برگشته است و امنیت حاکم شده است.

فرماندار نکا با اشاره به کارهای زیربنایی، عمرانی، آموزشی و عملیاتی انجام شده در منطقه، یادآور شد: برای پاک‌سازی و بهسازی این محله آلوده در نکا بیش از 20 میلیارد ریال در بخش‌های مختلفی همچون آسفالت، احداث مدرسه، پارک، مسکن و.. هزینه شده است و کارهای زیرساختی و عمرانی در این محله همچنان ادامه دارد.

این مسؤول ادامه داد: مدرسه هشت کلاسه کوی مهرگان نکا از جمله تمهیدات مناسبی بود که در شهرستان اندیشیده شد تا فرزندان این محله به آموزش‌های لازم دست یابند که از محل اعتبارات بنیاد برکت 8 میلیارد ریال برای این مدرسه هشت کلاسه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 819 متر مربع و بنای بیش از 800 متر مربعی هزینه شد که 165 دانش‌آموز در آن مشغول تحصیل هستند.

احمدی افزود: تخریب 59 واحد مسکونی در عباس‌آباد نکا همراه با پاک‌سازی انجام شد که 13 واحد از این تعداد تخریب 100 درصد بوده که در همین راستا هشت باب مغازه نیز تخریب 100درصدی انجام شد و هم‌اکنون 900 متر مربع زمین برای احداث مسکن و مغازه در دست اقدام است که حصارکشی‌های لازم انجام شده است که امیدواریم با تزریق اعتبارات عملیاتی شود.

وی گفت: ساخت خانه عالم، تکمیل پروژه‌های ورزشی، ساخت خانه بهزیستی و... از جمله اقداماتی است که در کنار بهسازی در دست اقدام است و برای تکمیل آن به 10 میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

فعالیت 19 مرکز سرپایی اعتیاد در بهشهر

فرماندار بهشهر نیز با اشاره به دستگیری معتادان و فروشندگان مواد مخدر در بهشهر، تصریح کرد: با دستگیری این افراد بیش از 50 کیلوگرم مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شد و مبارزه با خرده‌فروشان با قوت دنبال می‌شود.

سید خالق سجادی اظهار کرد: اقدامات آموزشی مناسبی در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و روستاها انجام شده و در مجموع 2 هزار و 338 نفر در 87 کلاس‌ مختلف در این موضوع شرکت کردند که امیدواریم با افزایش آموزش‌های لازم در این‌باره به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

وی تعداد مراکز سرپایی ترک اعتیاد در بهشهر را 19 مرکز اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد از مراکز سرپایی، 15 مرکز تک‌ شیفت و چهار مرکز دو شیفت است که امیدواریم با ارائه خدمات مناسب در این مراکز شاهد کاهش افراد معتاد و رفع این معضل در جامعه باشیم.

مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در گلوگاه

معاون فرماندار گلوگاه نیز بیان کرد: مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر با جدیت در گلوگاه دنبال می‌شود و با انجام آن در سه ماهه نخست امسال، 11 کیلوگرم مواد مخدر و 108 نفر در این راستا دستگیر شدند.

یاسر جعفری‌خورشیدی با اشاره به فعالیت‌ها و عملکردهای فرهنگی انجام شده در این شهرستان برای مقابله با مواد مخدر، گفت: برپایی چادر مبارزه با مواد مخدر، آموزش، توزیع کتاب و بروشور، برپایی کارگاه‌های آموزشی و... از جمله این موارد است که با همکاری پنج سمن فعال در بحث آسیب‌های اجتماعی، فعالیت دو کمپ ترک اعتیاد، کنگره 60 و.... در دست اقدام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار