مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان گفت: مراکز نیکوکاری به‌عنوان یک مدل مردمی کمیته امداد در سطح استان در حال گسترش هستند.
کد خبر: ۲۶۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی الهیاری اظهار داشت: مراکز نیکوکاری به‌عنوان یک مدل مردمی کمیته امداد در سطح استان در حال گسترش هستند.
 
وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های فقر در جامعه، حضور مردم در بدنه کمیته امداد می‌تواند بهترین گزینه برای فقرزدایی و خدمت بیشتر به محرومین استان باشد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان گفت: مراکز نیکوکاری در حال گسترش در استان هستند و ما به‌دنبال این هستیم که مردم در محلات و بین خانواده‌ها و بستگان خود احساس مشارکت و تعامل بیشتری نسبت به امور یکدیگر داشته باشند.
 
الهیاری ادامه داد: هدف از راه‌اندازی و گسترش مراکز نیکوکاری در استان جهت مرتفع شدن سطح نیازهای اولیه نیازمندان هر محله با مشارکت و حضور مردم تعریف شده است.    
 
این مسؤول اضافه کرد: در مراکز نیکوکاری استان به‌دنبال توسعه مشارکت‌های اجتماعی و دغدغه‌مند کردن همه شهروندان هستیم.
 
وی عنوان کرد: ما معتقدیم که حجم گسترده مسائل و مشکلات مردم با تشکیلات رسمی کمیته امداد قابل مرتفع شدن نیست و باید از بدنه و ظرفیت مردم برای رفع مسائل و مشکلات محرومین بهره برد.
 
الهیاری تاکید کرد: با استفاده از مدل مشارکتی مراکز نیکوکاری می‌توان تجارب گذشته کمیته و توان مشارکتی مردم نوع‌دوست را با هم ادغام کرد و باعث گسترش روح انفاق و نیکوکاری و همدلی و همزبانی در جامعه شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان گفت: در استان هرمزگان 15 مرکز نیکوکاری از سالهای گذشته ایجاد شده است و انتظار می‌رود تا پایان امسال 35 مرکز دیگر در سطح استان ایجاد شود که در صورت استقبال مردم مراکز نیکوکاری از قابلیت افزایش دارا هستند.
 
وی از مساجد به‌عنوان بطن مشارکت‌های مردمی یاد کرد و افزود: مراکز نیکوکاری در دل مساجد قرار می‌گیرند چون مردم در مساجد هستند و برای همدلی بیشتر مردم و تقویت کارکرد مساجد بایستی در این مکان مقدس حضور داشت و از حضور پربار مردم بهره برد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار